Gerdab.IR | گرداب

اینستاپست تامل برانگیز یامین‌پور!

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴
گروه شبکه های اجتماعی گرداب-  وحیدیامین پور روزنامه نگار اصولگرا در آخرین پست اینستاگرامش سخنان امروز رهبر انقلاب در مورد تفسیر غلط از مذاکره امیر المومنین و امام حسین علیهم السلام را با تفسیر متفاوت رییس جمهور حسن روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی مقایسه کرد. یامین پور در اینستاپست خود می نویسد:

اینستاپست تامل برانگیز یامین‌پور!


رهبر انقلاب: مشکل کشور این است که بعضی ها نمی فهمند!

حسن روحانی(یکسال پیش در چنین روزهایی): در شب عاشورا، امام حسین (ع) خیمه‌ای برپا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت نمود ... در آن شب، ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود.

هاشمی رفسنجانی: مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟

رهبر انقلاب: امروز:
می‌گویند چرا با #مذاکره_با_آمریکا مخالفت می‌کنید در حالیکه#امیرالمومنین با #زبیر و #امام_حسین با #عمرسعد مذاکره کرد. امیرالمومنین و امام حسین در حرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها را نصیحت کردند. بحث مذاکره به‌معنای امروزی نبود. مذاکره به‌معنای امروزی یعنی #معامله و یک چیزی بگیر و یک چیزی بده. آیا امیرالمومنین با زبیر و امام حسین با ابن‌سعد معامله کرد؟ آیا تاریخ را اینگونه می‌فهمید و زندگی ائمه را اینگونه تحلیل می‌کنید؟ .

#مذاکره_با_آمریکا_ممنوع است؛ به‌خاطر ضررهای بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد. مشکل کنونی کشور به‌خاطر وجود آدم‌های بعضاً بی‌خیال و یا بعضاً سهل‌اندیشی است که این واقعیات را نمی‌فمهند.
94/7/15
.