Gerdab.IR | گرداب

سردار جلالی تکذیب کرد:

وقتی شایعه سازی مجازی دامن نیروهای مسلح را می‌گیرد/ هک کاربران عادی کذب محض است!

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴

چندی پیش در رسانه‌های بیگانه خبری مبنی بر شدت یافتن حملات علیه کابران گوگل از سوی سپاه پاسداران منتشر شد اما تاکنون هیچ سندی در رابطه با آن ارائه نشده است.

به گزارش گردب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش موسسه "الاستیکا کلود" که در زمینه امنیت فضای مجازی فعالیت می کند، در گزارشی نسبت به راه افتادن کمپینی برای استخراج اطلاعات حساب "فیشینگ" کاربران گوگل درایو هشدار داد.

"فیشینگ"به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل گفته می‌شود. شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ایمیل‌هایی که با این هدف ارسال می‌شوند حاوی لینک به یک وب‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

آغاز عملیاتی رسانه ای با اسم رمز "سپاه پاسداران"

علی رغم آنکه که در گزارش ابتدایی موسسه "الاستیکا کلود" هیچ نامی از ایران برده نشده بود اما این موضوع بهانه‌ای شد تا دور جدیدی از تبلیغات و جوسازی رسانه‌ای علیه نیروهای مسلح ایران آغاز شود. این جریان‌سازی سه مرحله عمده را دربرمی‌گرفت که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

رسانه‌های غربی پس از انتشار این خبر نیروهای نظامی کشورمان و به صورت ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متهم به دست داشتن در این حملات کردند.

صید  اتهام از فضای گل آلود مجازی؛آیا سپاه کاربران گوگل را هک می کند؟!(ناقص لطفا دست نزنبد)////عکس اول داخل متن تار است  عوض شود///مومنی///ناقص است فعلا کار نشود//

در گام اول آزمایشگاه "سیتیزن"که وابسته به دانشکده "مانک" دانشگاه تورنتور کانادا بوده و در زمینه تحقیقات و توسعه تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی،امنیت جهانی فعالیت می کند در گزارش مبسوطی که تحت عنوان یک  پژوهش علمی آن را انجام داده رسما ایران را متهم به مدیریت هک حساب‌ها کرده است.

مرحله دوم آتش تهیه به وسیله آب و تاب دان رسانه ای

در ادامه وب سایت "تجارت بین المللی تایمز" شروع به ریختن بنزین در آتش این معرکه کرد. این وب سایت در گزارشی با عنوان "هکرهای نظامی ایران علیه آمریکا و فعالان خاورمیانه دست به برپایی کمپین فیشینگ گوگل زدند" نوشت: طبق تحقیقات جدید آزمایشگاه سیتیزن، ایرانی ها ضد جمهوری اسلامی و فعالان آمریکایی هدف حملات ذکر شده قرار می‌گیرند و هکرها از این طریق  مدیریت حساب کاربری گوگل آنها را به‌دست می آورند. اعتقاد بر این است که هکرهای مورد حمایت دولت ایران مسئول این کار باشند، چرا که محققان، این کمپین را با کمپین دیگری که با انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال 2013 میلادی همزمان شد مرتبط می‌دانند.

عناصر فراری در نقش پیاده نظام

در مرحله بعدی عناصر فراری هم بخش دیگری از این پازل تبلیغاتی را به خود اختصاص داده‌اند. از همین رو، از امید معماریان به عنوان بخشی از این چیدمان رسانه‌ای استفاده شد. سایت مذکور برای بالابردن حساسیت و آب و تاب دادن به موضوع از قول  امید معماریان، روزنامه‌نگار فراری که با  آسوشیتدپرس گفتگو کرده  بود آورد: بی‌شک این کار از سوی سپاه پاسداران ایران صورت گرفته چون سپاه نسبت به آزادی مطبوعات و آزادی بیان بسیار بدبین است!

وب‌سایت"تجارت بین‌المللی تایمز" همچنین با اشاره به گزارش آزمایشگاه "سیتیزن" از "جیلیان یورک" به عنوان مدیر آزادی بیان جهانی در بنیاد جبهه الکترونیک، به عنوان یکی از اهداف این کمپین هکینگ نام برد.

یورک که علیه کشورمان مطالبی را منتشر کرده مدعی شده که یک نفر با شماره تلفن کشور انگلیس با وی تماس گرفته است. به گفته یورک، تماس‌گیرنده لهجه آلمانی داشته و مدعی شده که خبرنگار رویترز است و می‌خواهد با وی مصاحبه‌ای داشته باشد. در این هنگام یورک به او می‌گوید که یک ایمیل برایش بفرستد.

گل آلود کردن فضای مجازی برای صید  اتهام؛آیا سپاه گوگل درایو را هک کرده؟!

در ادامه این سناریو رسانه ای،نشریه آمریکایی "هافینگتون‌پست" در گزارشی به نقل از آسوشیتدپرس، اتهام حملات فیشینگ را متوجه سپاه کرده است. به ظاهر این حملات شبیه همان حملاتی بوده که در سال 2013 و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان هکرها از آن استفاده کردند و در جریان آن ناگهان ده‌ها هزار حمله به کاربران ایرانی گوگل صورت گرفت.

برخی از سایت‌های داخلی هم بدون توجه به بازی سانه‌های غربی اقدام به بازنشر خبر حمله کمپین فیشینگ به گوگل درایو کردند؛ غافل از آنکه رسانه‌های غربی قصد جو سازی رسانه ای علیه کشورمان را دارند.

گل آلود کردن فضای مجازی برای صید  اتهام؛آیا سپاه گوگل درایو را هک کرده؟!

حال تمام این ادعاها در شرایطی صورت گرفته است که این رسانه‌ها برای متهم کردن نیروهای نظامی کشورمان هیچ سندی ارائه نکرده اند و تنها دلیل اتهامات آنان، شباهت این حمله ها به حملات انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 92 بوده است.


اتهامات گفته شده کذب محض است

آیا سپاه کاربران گوگل را هک می کند؟!(ناقص لطفا دست نزنبد)

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان داشت: در سیاست‌های کلان کشور در حوزه فضای مجازی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده آمادگی و قدرت پاسخ به حملات به عنوان یکی از مولفه‌ها این عرصه است تا بتوان به تهدیداتی که از سوی ارتش‌های سایبری علیه ما شکل می‌گیرد پاسخ داده شود.

سردار جلالی همچنین خاطرنشان کرد: اینکه به طور مشخص سپاه پاسداران اقدام به هک کاربران عادی در فضای مجازی می‌کند کاملا کذب بوده و من آن را تکذیب می‌کنم.

آنچه که از صحبت های سردار جلالی استنباط می شود این است که نیروهای مسلح ایران صرفا در فضای مجازی از منافع ملی کشورمان دفاع می کنند. لذا به نظر می رسد رسانه های خارجی فضا سازی گسترده دیگری علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به طور ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داده اند.