Gerdab.IR | گرداب

همه از رایانه‌های بدون کیس استفاده کنند

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای البرز گفت: مصرف سرانه برق کشور نسبت به کشورهای در حال توسعه و پیشرفته بسیار بالاست و یکی از اصلی‌ترین مصرف کنندگان برق در کشور ابزارهای الکترونیکی و کامپیوترهایی است که در گذر زمان فرسوده شده‌اند.

به گزارش گرداب از تسنیم فریبرز فضلی‌خانی ، گفت: مصرف سرانه برق کشور نسبت به کشورهای در حال توسعه و پیشرفته بسیار بالاست و یکی از اصلی‌ترین مصرف کنندگان برق در کشور ابزارهای الکترونیکی و کامپیوترهایی است که در گذر زمان فرسوده شده‌اند.

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای البرز با بیان این مطلب اظهار داشت: سرانه برق کشور در فصل تابستان به‌وضوح نشان می‌دهد که علاوه بر افزایش گرمای هوا موارد دیگری هستند که در مصرف بالای برق کشور دخالت مستقیمی دارند.

معاون اداری و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز با تکیه بر این نکته که کامپیوترهای سنتی بیشترین برق مصرفی سازمان‌ها و خانه‌ها  را تشکیل می‌دهند، گفت: به‌طور کل نمی‌توان از وسایل خنک کننده به‌عنوان مقصر اصلی افزایش مصرف برق یاد و عدم استفاده زیاد از این ابزارها را تأکید کنیم بلکه افزایش مصرف برق در دنیای امروزی ما از وسایل روشنایی، ابزارهای الکترونیکی و وسایل برقی خانه‌ها و مؤسسات بزرگ دولتی و خصوصی نشأت می‌گیرد.

این مدیر دولتی با بیان اینکه آموزش دانش استفاده از ابزارهای نوین الکترونیکی مانند لامپ‌های هوشمند و کم‌مصرف، رایانه‌های بدون کیس و دیگر ابزارهای هوشمند از اهم اولویت‌های سازمان فنی حرفه‌ای کشور است، گفت: ما می‌بایست از روش‌های نوینی که در کشورهای پیشرفته در راستای کاهش برق مصرفی استفاده می‌شود الگوبرداری کنیم.

وی افزود: به‌عنوان مثال کمتر کشور در حال توسعه‌ای را می‌بینید که فرهنگ جایگزینی رایانه‌های بدون کیس با سنتی را به‌دلیل کاهش 86درصدی مصرف برق نداشته باشد.

او در پایان با تأکید بر نوسازی مؤسسات و فرهنگ‌سازی جامعه در این خصوص عنوان کرد: آموزش این نوسازی در سازمان فنی و حرفه‌ای اعمال می‌شود اما می‌بایست مؤسسات دولتی و خصوصی و مردم نیز به این مهم توجه ویژه‌ای کنند.