Gerdab.IR | گرداب

هک داوجونز، تنش جدید مسکو-واشنگتن

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴

به ادعای مقامات پلیس فدرال آمریکا، هکرهای روسی از هک کردن داوجونز به دنبال اهداف اقتصادی و کسب درآمد بوده‌اند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ بعد از انتشار اخباری مبنی بر نفوذ هکرها به شبکه شرکت داوجونز آمریکا، پلیس فدرال اعلام کرد با همکاری چند نهاد امنیتی دیگر مشغول بررسی ابعاد و عاملان احتمالی این حمله است. پس از آن بود که مقامات آمریکایی، مجدادا پای روس‌ها را به معرکه جدید باز کردند و اتهام این حمله را به گردن مقامات روس انداختند. بنا به اعتقاد آنها، با توجه به تشدید درگیری‌ها بین آمریکا و روسیه در موضوعات مختلف، هکرهای روسی انگیزه لازم برای این حمله را داشتند. آنها می‌گویند هکرهای روسی، از حملات مشابهی نظیر حمله به داوجونز، قصد وارد کردن لطمه به بدنه اقتصادی آمریکا را دارند.
مقامات دولت فدرال اعلام کردند هکرهای روسی، اقدام به فروش اطلاعات به سرقت رفته در حمله در بازارهای بین‌المللی کرده‌اند. در حمله اخیر، اطلاعات حداقل 3500 نفر از کارکنان و کاربران این شرکت به سرقت رفته است.
مسئولان امنیتی فقط آغاز تحقیقات در این مورد را اعلام کرده و از هرگونه اظهار نظر دیگری در این باره خودداری کرده‌اند. همچنین در ادامه صحبت‌های مقامات امنیتی آمده است که آنها به دنبال یافتن آمار و اخباری از نوع اطلاعات به سرقت رفته هستند تا بتوانند خود را برای اقدامات متقابل  آماده کنند.
بنا به اظهارنظر مقامات آمریکایی، حملات هکری از این دست، نشان دهنده لزوم دقت هر چه بیشتر به موضوع امنیت سایبری در بازارهای تجاری است، چرا که سرقت اطلاعات و فروش آنها، ضررهای جبران‌ناپذیری را به بازار سرمایه در آمریکا وارد خواهد کرد.