Gerdab.IR | گرداب

فضای مجازی، بستری برای کار خیر

چگونه آنلاین کمک کنیم؟ /برای کمک آنلاین به نیازمندان اینجا را کلیک کنید

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴

موسسات خیریه علاوه بر روش های سنتی، به دریافت کمک های مردمی از طریق فضای مجازی نیز اقدام می کنند.

گروه فرهنگ و جامعه گرداب- امروزه با گسترش فن آوری و ارتباطات، کمک کردن هم شکل نوینی پیدا کرده است. از صندوقهای قرض‌ الحسنه الکترونیک و USSDگرفته تا کمک به شیوه ی آنلاین. این امر باعث شده تا موسسات خیریه علاوه بر روش های سنتی، به دریافت کمک های مردمی از طریق فضای مجازی نیز اقدام کنند.

گرداب تعدادی از این موسسات و روش کمک آنلاین به آنها را معرفی می کند:


پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری


شاید در نگاه اول گمان شود که در این صفحه تنها قرار است وجوهات مربوط به خمس و زکات و فطریه پرداخت شود اما بررسی آن نشان می دهد که علاوه بر موارد فوق امکان ادای موارد دیگری نیز وجود دارد. در صفحه "راهنمای وجوهات شرعی" پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری گفته شده که می توان به صورت آنلاین وجوهات بابت ادای نماز قضا، روزه قضا، کفاره قضای روزه عمد، کفاره قضای روزه عذر، کفاره عهد، قسم یا نذر، ختم قرآن و عقیقه را پرداخت کرد.

همچنین در صفحه راهنمای پرداخت وجوهات شرعی، جدول و توضیحات تکمیلی درباره محاسبه و پرداخت وجوه درج شده است.

علاوه بر این در این سایت امکان کمک به جبهه مقاومت نیز فراهم شده است.(اینجا) برای این کار در قسمت «بابت» گزینه «کمک ها» را انتخاب نمایید.


موسسه خیریه همت


این موسسه با هدف نهادینه سازی فرهنگ دینی انسانی خیریه با دو اولویت تهیه جهیزیه و کمک های درمانی برای خانواده های نیازمند تاسیس شده است که از تاریخ 14 شهریور 1390 به همت آقای مهدی قمصریان و خانم زینب رشیدی مهر آبادی آغاز بکار کرده است.

این خیریه برای هر کمک، فراخوانی می دهد. جهت شرکت در فر اخوان های این خیریه، به سایت آن مراجعه نمایید. علاوه بر فراخوان ها، به صورت کلی هم امکان کمک به نیازمندان از طریق این موسسه وجود دارد. برای این کار، اینجا را کلیک کنید.

همچنین گزارش دریافت های مردمی با عنوان «گزارش مهربانی» در سایت ارائه می شود.

ویژگی بارز این خیریه، مجازی بودن آن است. یعنی این موسسه شعبه ای در سطح شهرهای کشور ندارد.


موسسه خیریه امداد گران عاشورا


موسسه ای غیر دولتی، غیر انتفاعی جهت حمایت از بیماران محروم و سرطانی که از سال 1374 به همت جمعی از رزمندگان بهداری دفاع مقدس و خانواده آنان اعم از مدیران، پزشکان، کادرهای هیئت علمی ، پرستاران و امداد گران برای پاسداری از ارزش های همرزمان شهیدشان آغاز بکار نموده است. از جمله اهداف این موسسه عبارتند از :


-تلاش در جهت تحقق توصیه ائمه و پیشوایان دینی در راستای رسیدگی به حال محرومان و مستضعفین جامعه به منظور گسترش عدالت اجتماعی.


-گسترش فرهنگ انفاق در جامعه.


-ایجاد زمینه مناسب به منظور ارائه خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، مشاوره ای و توانبخشی مطلوب به محرومین با بهره گیری از استعدادهای موجود در جامعه.

-کمک به زدودن فقر و بیماری از چهره جامعه.


در بخش «کمک می خواهم» سایت موسسه، امکان اعلام نیاز به کمک وجود دارد. همچنین در بخش می خواهم کمک کنم علاوه بر امکان کمک آنلاین، شماره حساب های موسسه جهت دریافت کمک های مردمی قرارداده شده است.


برای کمک به نیازمندان از طریق این موسسه، اینجا را کلیک کنید.



موسسه خیریه محک


محک ، موسسه خیریه ای است جهت حمایت از کودکان سرطانی که در سال 1370 با ایده سعیده قدس (بنیان گذار محک) به ثبت رسید. نام اختصاری محک برگرفته از نوع فعالیت این موسسه می باشد (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان). این موسسه هدف خود را حفظ منزلت انسانی کودکان مبتلا به سرطان اعلام کرده است. برگزاری بازارها، توزیع قلک و عضویت در جمع یاوران محک از روش های جلب کمک های مردمی در محک می باشد. به تناسب این روش ها، در سایت موسسه بخشهایی تحت عنوان انواع کمک های فردی، سازمانی، درخواست قلک و «می خواهم درمان یار شوم» وجود دارد.

علاوه براین، در این سایت، امکان بازدید مجازی نیز فراهم شده است.

برای کمک به نیازمندان از طریق این موسسه،اینجا را کلیک کنید.



کمیته امداد امام خمینی (ره)

سابقه شكل گيري اين نهاد به سالهاي قبل از پيروزي انقلاب حدود سال 1342 بر مي گردد كه تعدادي از انقلابيون اول نهضت اسلامي از طرف حضرت امام خمینی (ره) مـأموريت رسيدگي به‌ خـانواده زندانيـان سياسي، نيازمندان و مبارزين را بر عهده داشتند.22 روز پس از پیروزی انقلاب در 14 اسفند 1357، كميته امداد امام‌، با صدور حكم پر خير و بركت و تاريخي حضرت امام خميني‌(ره‌) به مدت نامحدود، بمنظور تحقق بخشيدن به اهداف عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه در حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان‌، تأسيس گرديد. ازجمله فعالیت های این کمیته تامین جهیزیه و ازدواج ، حمایت از آسیب دیدگان ، خدمات حقوقی و قضایی ، آزادی زندانیان نیازمند ، خدمات مددکاری و مشاوره و اکرام و حمایت از ایتام می باشد.

در سامانه پرداخت الکترونیک کمیته امداد، امکان انتخاب موضوع کمک و همچنین استان و شهرستان مورد نظر برای کمک وجود دارد.

برای کمک به نیازمندان از طریق این کمیته، اینجا را کلیک کنید.

همچنین در صورتی کع در طرح اکرام کميته امداد امام خميني(ره) شرکت کرده اید، می توانید برای پرداخت تعهد سرانه خود اینجا را کلیک کنید.


سازمان بهزیستی


این سازمان از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می ‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، و با بررسی و مطالعات شهید دکتر محمد علی فیاض ‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت ‌های غیر بیمه ‌ای با حفظ ارزش ‌های والای انسانی و تکیه بر مشارکت ‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان ‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ ها و آسیب ‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه ‌های کم درآمد، اقدام نماید. این سازمان ارائه دهنده خدماتی از قبیل آموزش، توانمند و توانبخش سازی، خدمات اجتماعی، خدمات مرتبط با زنان، خانواده و ازدواج، مسکن مددجویان و .... می باشد. همچنین امکان مشاوره مجازی نیز در سایت فراهم شده است.

در بخش «کمک به مددجویان» روش های مختلف کمک مانند تلفن بانک، دستگاه های خود پرداز، درگاه پرداختی اینترنتی و .... معرفی شده است.

برای کمک آنلاین به نیازمندان از طریق این سازمان اینجا را کلیک کنید.