Gerdab.IR | گرداب

افزایش مشاغل با رشد فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر حمایت از دانشکده های علمی کاربردی در جهت افزایش مهارتهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات که در محل وزارت ارتباطات برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی رونق بخش کسب و کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و با ایجاد مشاغل در این حوزه، صنعت کشور نیز پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جای خالی یک بخش آموزشی احساس می شد که با تلاش مسئولان مربوطه توانستیم که در یک مسیر صحیح اما طولانی، دانشکده پست و مخابرات را به آغوش این وزارتخانه بازگردانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امید است برنامه ریزی ها بتواند دانشکده را به حد از انتظاراتی که دولت از حوزه ICT دارد برساند، ادامه داد: با وجودی که بودجه لازم در اختیار وزارت ارتباطات قرار نگرفت اما با تلاشی که بخش توسعه و پشتیبانی این وزارتخانه داشت توانستیم با صرفه جویی در هزینه ها، آن طور که باید به دانشکده پست و مخابرات رسیدگی لازم را داشته باشیم.

واعظی با اشاره به وظایف دولت در ایجاد اشتغال در جامعه خاطرنشان کرد: از آنجایی که دولت مسئول ایجاد شغل در جامعه است، با حمایت از دانشکده های علمی کاربردی می توانیم مهارتهای مرتبط با فناوری اطلاعات را افزایش دهیم که سرانجام باعث ایجاد مشاغل متعدد می شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه علمی و کاربردی باید در کنار مسائل نظری مهارتها را افزایش دهد و اگر این مهارتها افزایش پیدا کند مشاغل زیادی تولید خواهد شد که نیازهای مختلف جامعه را این مشاغل تامین می کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به افت تحصیلی مقطعی در کشور گفت: باید استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها احساس مسئولیت کنند و وقت لازم را صرف دانش آموختگان کنند که سرانجام این احساس مسئولیت، کسب نتیجه مطلوب توسط دانشگاه ها است.

وی گفت: اساتید دانشگاه ها نباید تنها به ارایه تئوری صرف به دانشجویان بسنده کنند بلکه باید کلاس های خود را با مطالعه بیشتر، کاربردی تر سازند؛ اکنون کلاس هایی برای دانشجویان جذابیت دارد که در آن مطالب جدید و نو ارائه می شود.

واعظی اضافه کرد: در دانشکده پست و مخابرات باید تحول ایجاد شود و با تشکیل محیط آموزشی مناسب می توانیم به آن چیزی که می خواهیم برسیم که البته لازمه تشکیل این محیط، یادگیری اساتید در کنار دانش آموختگان برای کسب دانش مسائل روز جهانی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار ایجاد روابط بین دانشگاه ها و مراکز دولتی و غیر دولتی شد و گفت: در کنار دانشگاه های دیگر، دانشکده پست و مخابرات نیز باید هماهنگی های لازم را با بخش های مختلف وزارت ارتباطات داشته باشد و در حال حاضر با وجود دو پژوهشگاه بزرگ در این وزارتخانه، فرصت مناسبی برای دانش آموختگان بوجود آمده که دانش خود را برای تقویت حوزه ICT استفاده کنند.

واعظی افزود: در کنار بخش دولتی، بخش خصوصی نیز باید ارتباط خود را با دانشگاه برقرار کند و امیدواریم دولت بتواند حق جوان های دانش آموخته کشور را با ایجاد فضای مناسب ادا کند.

در این مراسم محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه نسل سوم در کشور است توضیح داد: دانشکده پست و مخابرات می تواند نیازهای مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را تامین کند و در ادامه راه، بازار کار این حوزه را توسعه بخشد که این موضوع نیازمند حمایت های بیشتر وزارت ارتباطات است.