Gerdab.IR | گرداب

بومی سازی شبکه نسل پنجم

تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مهمترین طرح های این مجموعه گفت: بومی سازی فناوری شبکه نسل پنجم (5G)، جویشگر بومی و توسعه خدمات الکترونیکی مناطق روستایی(uso) از مهمترین طرح های این پژوهشگاه است.

به گزارش گرداب به نقل از ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد خوانساری افزود: شناسایی و بهره برداری از فناوری های IOT/M2M ، توسعه و به کارگیری رایانش ابری، شناسایی و بهره برداری از فناوری های Big Data، توسعه آزمایشگاه های بخش ICT، طرح توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال زایی در حوزه فاوا و تحقیق در زمینه آینده پژوهی از دیگر طرح های مهم این مجموعه است.
وی در بازدید معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این پژوهشگاه، مهمترین ماموریت های این مجموعه را ایفای نقش مشاوره پژوهشی تحقیقاتی وزارت، رصد فناوری و آینده نگری، توسعه فناوری های بومی و بومی سازی فناوری و توسعه و ترویج دانش و ارتقای سرمایه های انسانی بخش فاوا عنوان کرد.
براساس این گزارش، در ادامه این نشست مباحث دفتر انتقال دانش فنی و چرخه و اکوسیستم تجاری سازی پروژه های پژوهشگاه تشریح و تحلیلی از روند ارزیابی طرحهای کارگروه نرم افزار وام وجوه اداره شده ارائه شد. همچنین موضوع رایانش ابری به عنوان مهمترین فرصت صنعت IT مورد بحث قرار گرفت که در این راستا، نرم افزار XaaS به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات عمومی رایانش ابری در ایران تشریح شد.
دکتر امیر حسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از اظهارات مدیران پژوهشگاه به معرفی معاونت فناوری و نوآوری و چارت سازمانی معاونت مذکور پرداخت.
وی ضمن تاکید بر این که در هیچ کشوری دولت در فرایند نوآوری دخالت نمی کند، گفت: ما در بخش دولتی تنها باید بخش های زیرساختی را متولی شویم و یا از شرکت هایی حمایت کنیم که زیرساخت برای دیگران درست می کنند و نهایتا کاری کنیم که زمان رسیدن به محصول کوتاهتر شود.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن حضور در پژوهشگاه و دیدار با رئیس، معاونین و مدیران پژوهشگاه با فعالیت های پژوهشی و ماموریت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آشنا شد.