Gerdab.IR | گرداب

استفاده گوگل از پهپاد برای تحویل کالا

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴

شرکت نوپای هولدینگ آلفابت که گوگل نیز به یکی از زیرمجموعه های آن مبدل شده، اعلام کرده که از سال 2017 برای ارائه خدمات و تحویل اقلام مورد نظر مشتریان از پهپاد استفاده خواهد کرد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس دیوید ووس مدیر طرح وینگ شرکت آلفابت می گوید این شرکت در حال مذاکره با اداره هوانوردی فدرال آمریکا و برخی سهامداران خود برای راه اندازی یک سیستم کنترل ترافیک هوایی برای پهبادهایی است که در آینده از فناوری های مخابراتی بی سیم و اینترنت برای هماهنگ سازی فعالیت ها و پروازهای خود در ارتفاع کمتر از 500 پا یا 152 متر استفاده می کنند.

وی افزود: ترتیبات تجاری و حرفه ای مربوطه در حال انجام است و از سال 2017 اجرایی می شود. آلفابت و آمازون از جمله شرکت هایی هستند که قصد دارند رویای تحویل کالا و خدمات به مشتریان با استفاده از پهپاد را به واقعیت مبدل کنند. البته تا زمانی که اداره هوانوردی فدرال آمریکا با این موضوع موافقت نکند اجرایی شدن طرح مذکور ممکن نیست.

پهبادهای اولیه گوگل در سال 2014 در استرالیا به پرواز درآمدند. این پهپادها 1.5 متر طول و 0.8 متر عرض داشتند و احتمالا در سال آینده نمونه های جدیدی از آنها عرضه می شود.