Gerdab.IR | گرداب

سه کشور دیگر در مرکز دفاع سایبر ناتو

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴

بعد از پیوستن سوئد به مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو، این بار ترکیه، فنلاند و یونان به این مرکز پیوستند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان؛ ترکیه، فنلاند و یونان به مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو پیوستند. اسون ساکوف (Sven Sakkov)، مدیر این مرکز، گفت: «حوزه‌ی سایبری منطقه‌ای برای جنگ تبدیل شده است.»
همچنین سفیر ترکیه در استونی خاطرنشان ساخت فضای سایبر مردم را به هم متصل می‌کند، فرصت‌هایی را برای اقتصاد و بوجود می‌آورد و جامعه‌ی ما را دگرگون ناپذیر کرده است، اما موجب آسیب‌پذیری ما در برابر خطرها و تهدیدات شده است.
آرتو رتی (Arto Raty)، وزیر دفاع فنلاند، تصریح کرد: «سایبر، مشکلات جدیدی را در دنیا بوجود آورده است که هیچ ملتی نمی‌تواند به‌تنهایی با آن‌ها مقابله کند.»
مرکز مذکور روی تحقیق و توسعه و همچنین آموزش‌ها و اجرای رزمایش‌های سایبری فعالیت می‌کند. هدف این مرکز بهبود ظرفیت‌ها، همکاری‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات میان اعضای ناتو است. اعضای این مرکز عبارت‌اند از: جمهوری چک، استونی، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، یونان، هلند، لهستان، اسلواکی، اسپانیا، ترکیه و فنلاند. البته انگلیس و آمریکا نیز به‌عنوان حامیان مالی این مرکز فعالیت می‌کنند.
چندی پیش نیز کارتر در سفر خود به استونی اعلام کرد: «ما باید ناتو و هم‌پیمانان خود را برای مواجهه با مشکلات سایبری آماده کنیم، مخصوصاً مشکلاتی که از سمت روسیه است. من مایل هستم طرحی را برای پررنگ‌تر شدن نقش این مرکز جهت بهبود پدافند سایبر اعلام کنم.»