Gerdab.IR | گرداب

تلگرام از طریق دولت ما قابل کنترل نیست

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تلگرام نرم‌افزاری است که سرور آن کاملاً خارجی است و به هیچ عنوان قابل دسترسی و قابل کنترل از طریق مسئولین دولتی نیست .

به گزارش گرداب، محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: تلگرام نرم‌افزاری است که سرور آن کاملاً خارجی است و به هیچ عنوان قابل دسترسی در کشور ما نیست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: هر فضایی که ایجاد کند و هر اتفاقی که بیافتد قابل کنترل از طریق مسئولین دولتی نیست و توسط  این شبکه‌ها اطلاعات مهمی از کشور خارج می‌شود که اگر احتیاط نشود و اطلاعات محرمانه را در این شبکه‌ها قرار دهند به راحتی قابل دسترس است.

اسفنانی عنوان کرد:برخی از کانالها در این شبکه ها متعلق به منافقین و مخالفین نظام است که علیه کشور در حال فعالیت هستند و برخی فضاهای مستهجن و موهومی دارد .

وی افزود: وجود رباتها در فضای مجازی که بدون اختیار افراد وارد این فضاها می‌شوند و با سرعت بین گروه‌ها و افراد پخش می‌شوند و بسیار هم آلوده و مشکل‌دار هستند از دیگر خطرات در این فضاها است.


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطر نشان کرد: مهم ترین و اصلی ترین راهکار برای مقابله با این فضاها این است که ما شبکه‌ها و فضاهای مجازی اجتماعی داخل را که همان قابلیتها را دارند ترویج کنیم و اگر هم افراد از فضاهای مجازی خارجی استفاده ‌می‌کنند باید نهایت احتیاط را داشته باشند.