Gerdab.IR | گرداب

هک‌اکانت‌های توییتر توسط‌طرفداران‌داعش

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴

نفوذگران داعش نه تنها به این حساب‌های کاربری نفوذ کرده‌اند، بلکه اطلاعات شخصی قربانیان از جمله شماره تلفن همراه و گذرواژه‌ی آن‌ها را به صورت برخط منتشر نموده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از آی تی اس ان، نفوذگران داعش به هزاران حساب کاربری توییتر (از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پست‌های کوتاه) از جمله برخی حساب‌های کاربری مربوط به کارمندان FBI و CIA نفوذ کرده‌اند، و مدعی شده‌اند این حمله به منظور پاسخی برای قتل یکی از اعضای انگلیسی‌تبار داعش بوده است.

نفوذگران گروه Cyber Caliphate که توسط جنید حسین (نفوذگر انگلیسی که در حملات هوایی آمریکا در سوریه کشته شده است) راه‌اندازی شده بود، از طرفداران و حامیان خود خواسته بود حساب‌های کاربری توییتر مربوط به کارمندان FBI و CIA را مورد حمله قرار دهند تا انتقام کشته‌شدن جنید حسین را بگیرند.

در نتیجه و در پی حملات سایبری مکررِ نفوذگران به بیش از ۵۴ هزار حساب کاربری توییتر که اغلب از عربستان سعودی و انگلیس هستند، نفوذ شده است. یکی از قربانیان عربستانی می‌گوید: « من واقعاً نمی‌دانم چگونه نفوذگران داعش به اطلاعات حساب کاربری من دست‌رسی پیدا کرده‌اند.»

نفوذگران داعش نه تنها به این حساب‌های کاربری نفوذ کرده‌اند، بلکه اطلاعات شخصی قربانیان از جمله شماره تلفن همراه و گذرواژه‌ی آن‌ها را به صورت برخط منتشر نموده‌اند. بعضی از این قربانیان کارمندان رسمی FBA و CIA و حتی برخی کارمندان NSA (آژانس امنیت ملی آمریکا) هستند.

جنید حسین یکی از نفوذگران وابسته به داعش در سوریه بود که یک خبره‌ی سایبری به شمار می‌رفت و در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سوریه کشته شده بود. پس از مرگ وی گروه سایبری که با حساب کاربری cyber_caliph در توییتر فعالیت می‌کرد، موفق شده بود کنترل حساب کاربری توییتر و یوتویب مرکز فرمان‌دهی ارتش آمریکا را به دست بگیرد.

پس از نفوذ اخیر cyber_caliph، آن‌ها در یک پست آدرس پایگاه‌داده‌ای که حاوی اطلاعات قربانیان ۵۴ هزار حساب کاربری توییتر می‌شد را منتشر کرده بوند، البته توییتر سپس حساب کاربری آن‌ها را مسدود کرده است.

منبع: The Hacker News/asis