Gerdab.IR | گرداب

مصرف اینترنت ایران ۱۲ برابر ژاپن

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴

روح الله مومن نسب، در نشست تخصصی مدیریت فضای سایبری و شبکه های اجتماعی، گفت: ایران ۶۲ میلیون نفر کاربر اینترنت در سال ۹۴ دارد که این تعداد در سال ۸۸ برابر با دو میلیون نفر بود.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، وی افزود: تعداد گوشی های اندرویدی در ایران نیز ۴۰ میلیون دستگاه است در حالی‌که این تعداد در سال ۹۲ تنها ۲۵۰ هزار دستگاه بود.

وی بیان کرد: ایران ۷۵.۵ درصد کاربران نرم افزار تلگرام را دارد، این نرم افزار به دست صهیونیست های روس تبار پناهنده آلمان طراحی شد، در آلمان به ثبت رسید، سرور آن در انگلیس و دیتا سنتر آن در اسرائیل است اما زیر سه درصد کاربر روسی و هیچ کاربر آلمانی، انگلیسی و اسرائیلی ندارد.

عضو کمیته بین الملل شورای عالی فضای مجازی کشور، با بیان این که فضای مجازی به دلیل فراگیری و پیچیدگی مباحث متعددی را شامل می شود، تصریح کرد: مشکلات بینایی، پایین آمدن سن ابتلا به آلزایمر تا ۳۵ سالگی و تشخیص دو هزار و ۲۰۰ عنوان مشکلات و اختلالات روانی از مهمترین معایب استفاده بیش از حد فضای مجازی و تلفن های همراه هوشمند است.

مومن نسب اظهار کرد: همه فناوری ها خوب هستند اما مشکلات ما با محصولات فناوری است و بزرگترین عامل عقب ماندگی ما در تولید فناوری و به ویژه در بخش IT نفهمیدن همین موضوع است.