Gerdab.IR | گرداب

پست اینستاگرامی وزیر درباره برنامه‌هایش

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴

محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود از برنامه‌های آتی وزارت ارتباطات گفت.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، محمود واعظی وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود از آنچه بحث داغ این روزهای اینترنت کشور است گفت.

واعظی در این پست نوشت: به منظور پیش بینی گام های آتی دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوریهای کاربردی و روز دنیا در این حوزه، مطالعه در زمینه آینده پژوهی در فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شده است. پروژه تدوین سند تعامل پذیری بین دستگاهی به عنوان گام نهایی استقرار دولت الکترونیک نیز بزودی در این پژوهشگاه استخراج و پیشنهاد خواهد شد.

در این سند سرویس های قابل ارائه توسط دستگاه های مختلف، استانداردها و پروتکل های تعاملی بین دستگاه ها مدنظر قرار می گیرد. طبق این سند دستگاه های مختلف می توانند با یکدیگر ارتباط داشته و از بانک های اطلاعاتی یکدیگر استفاده و به یکدیگر خدمت ارایه دهند.

بستر دولت الکترونیک نیز شبکه ملی اطلاعات است. همچنین در بستر شبکه ملی اطلاعات طرح کلان موتورهای جست و جو وجود دارد که می تواند مولد حرکت اقتصادی بزرگ در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور باشد، به شرط آنکه مدل های کسب و کار مبتنی بر موتورهای جست و جو مشخص گردد.

این مهم نیز در پژوهشگاه ارتباطات در حال استخراج و در مراحل پایانی است. در واقع مجموعه ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق موتورهای جست و جو ایجاد خواهد شد که شناسایی این کسب و کارها، نحوه همکاری شرکت های فعال در حوزه نرم افزار و ارتباطات و فناوری اطلاعات با موتورهای جست و جو، اطلاع رسانی، نحوه کسب درآمد موضوعات مهمی است که باید به صورت تخصصی در پژوهشگاه مطالعه و بررسی شده و سپس انتشار یابد.