Gerdab.IR | گرداب

آموزشی برای بازیابی رمز گوشی

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴

در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه گوشی اندرویدی که قفل تعیین شده آن را فراموش کرده اید باز کنید.

به گزارش گرداب به نقل از آی تی اس ان، استفاده از یک قفل صفحه برای دستگاه های اندرویدی همیشه پیشنهاد می شود. یک قفل صفحه می تواند از دسترسی ناخواسته بسیاری از افراد به گوشی شخصی شما جلوگیری کند.

گوشی های اندرویدی روش های مختلفی را جهت جلوگیری از دسترسی دیگر افراد به گوشی شما پیشنهاد می دهد که از جمله روش های معمول می توان به روش ساخت یک الگو، پین کد و پسورد اشاره نمود.

دفعات بسیار زیادی بایستی برای خود شما یا اطرافیان و دوستانتان اتفاق افتاده باشد که پسورد، پین یا الگو تعیین شده را فراموش کرده باشید اما خوشبختانه جای نگرانی نیست.

در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه گوشی اندرویدی که قفل تعیین شده آن را فراموش کرده اید باز کنید.

نحوه کار:

۱– ابتدا برای ۵ دفعه یک الگوی اشتباه را وارد کنید. در پنجمین دفعه پیغامی مبنی بر اینکه «بایستی ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره تلاش کنید» بر روی صفحه به نمایش در می آید. گزینه Next را انتخاب کنید. خواهید دید که گزینه Forgot Pattern در پایین صفحه قفل به نمایش در خواهد آمد. گزینه Forgot Pattern را انتخاب کنید.

۲– سپس دو گزینه در اختیار شما قرار داده خواهد شد. در حالت اول شما بایستی به یک سوال امنیتی پاسخ دهید، که به احتمال بسیار زیاد شما این سوال را در زمانی که برای اولین بار گوشی خود را روشن کرده اید، پاسخ داده اید. حالت دوم، شما بایستی اطلاعات مربوط به اکانت گوگل خود را وارد کنید.

۳– اگر شما پاسخ سوال امنیتی را که قبلا مشخص کرده اید و پاسخ داده اید را بیاد دارید، حالت اول را انتخاب کنید و می توانید سریعا گوشی خود را باز کنید، در غیر این صورت حالت دوم را انتخاب کنید و یوزر و پسورد اکانت گوگل خود (اکانت جی میل) که قبلا در گوشی وارد کرده اید را در کادر تعبیه شده تایپ کنید و گزینه Sign in را بزنید.

۴– زمانی که شما سوال امنیتی را پاسخ دهید یا صحت اکانت گوگل شما به تایید برسد، به شما اجازه داده خواهد شد که روش جدیدی برای قفل صفحه خود از قبیل پسوورد، پین کد و رسم الگو انتخاب کنید. روش مورد نظر خود را انتخاب و سپس پسوورد یا الگو جدید را وارد کنید.

حال شما بعد از تعیین رمز جدید، می توانید قفل گوشی خود را براحتی با الگو یا پسوورد جدید باز کنید.

روش بالا برای حالتی بود که شما نحوه رسم الگو تعیین شده را فراموش کرده باشید ولی این روش برای حالات دیگر از قبیل پین کد و پسوورد نیز به همین ترتیب قابل اجرا می باشد. تا زمانی که شما اطلاعات مربوط به اکانت گوگل خود را فراموش نکنید، مشکل خاصی وجود ندارد.

در صورتی که شما اطلاعات مربوط به اکانت گوگل خود را نمی دانید و هم چنین سوال امنیتی گوشی خود را نیز فراموش کرده اید، شما به جهت باز کردن گوشی یا تبلت اندرویدی خود، نیاز به انجام یک Factory Reset یا همان «بازگشت به تنظیمات کارخانه» دارید.