Gerdab.IR | گرداب

داعش باز هم تلگرام را دور زد+ تصاویر

تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴

گروه تروریستی داعش برای مقابله با محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت‌هایش در تلگرام، از راهکارهای جدیدی استفاده می‌کند.

به گزارش گرداب، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت بیزینس اینسایدر خبر داد، تروریست‌های داعش موفق شده‌اند با استفاده از راهکارهایی جدید، بار دیگر کانال‌های تلگرامی خود را راه‌اندازی کنند. هفته گذشته خبری مبنی بر تعطیلی 78 کانال تلگرامی داعش منتشر شد؛ اما هم‌اکنون یکی از کانال‌های بزرگ تبلیغاتی و همچنین کانال عرب زبان داعش، بار دیگر در تلگرام فعال شده‌اند.

تصاویر منتشر شده از داعش در تلگرام
بیزینس اینسایدر: داعش باز هم تلگرام را دور زد+ تصاویر

گروه تروریستی داعش دیروز از طریق لینکی در شبکه اجتماعی توییتر، اعضایش را به پیوستن به کانال‌های جدید دعوت کرد. در لینک مذکور، از طرفداران و اعضای داعش درخواست شده است هر چه سریعتر و پیش از تغییر آن لینک، برای عضویت اقدام کنند.

بیزینس اینسایدر: داعش باز هم تلگرام را دور زد+ تصاویر

بیزینس اینسایدر می‌افزاید: روش جدید داعش برای مبارزه با فیلترینگ تلگرام، استفاده از لینک دعوت به جای نام کاربری است. کاربران تلگرام با این روش می‌توانند از طریق وارد کردن لینک مربوطه در کانال مورد نظر عضو شوند. 

بیزینس اینسایدر: داعش باز هم تلگرام را دور زد+ تصاویر

داعش با این روش می‌تواند تعداد زیادی عضو جدید در کانال‌های تبلیغاتی‌ خود جذب کند. مزیت دیگر این روش، امکان پیوستن به کانال‌های مربوطه حتی از شبکه‌های اجتماعی دیگر، غیر از خود تلگرام است.

بیزینس اینسایدر: داعش باز هم تلگرام را دور زد+ تصاویر
فروشگاه عطر داعش در شهر رقه سوریه

داعش همچنین در کانال تبلیغاتی خود، برای کاربرانش دستورالعمل‌هایی را قرار داده است که به آن‌ها آموزش می‌دهد چطور اطلاعات را منتشر و از مسدود شدن کانال جلوگیری کنند.

یکی از این دستورالعمل‌ها، استفاده از روش نسخه‌برداری یا کپی اطلاعات و سپس ارسال آن‌ها است. کاربران به این شکل می‌توانند اطلاعات را به کانال‌ها و گروه‌های دیگر بدون مشخص شدن منبع ارسال کنند.

گروه تروریستی داعش بوسیله تلگرام، به تبلیغ عقاید خود می‌پردازد و همچنین نیروهای جدید جذب می‌کند. شبکه اجتماعی تلگرام به تازگی مصمم شده است دسترسی داعش را به طور کامل قطع کند. این شبکه اجتماعی ماهیانه حدود 62 میلیون عضو فعال دارد.