Gerdab.IR | گرداب

واکنش ایران به‌ادعای‌سایبری‌آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعای برخی مقامات آمریکایی گفت: ایران در سال های گذشته قربانی حملات جدی سایبری نظیر استاکس نت بوده ، ولی این حملات غیرقانونی را با حملات متقابل سایبری پاسخ نداده است.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین جابری انصاری" سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای برخی مقامات آمریکایی در خصوص حملات سایبری ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته قربانی حملات جدی سایبری نظیر استاکس نت بوده اما این حملات غیرقانونی را با حملات متقابل سایبری پاسخ نداده است.

وی افزود: از دیدگاه ما فقدان یک نظام حقوقی کارآمد در عرصه بین المللی برای جلوگیری و ممنوعیت از چنین حملاتی یکی از کمبودهای جدی در این زمینه است.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: ایران بعنوان یک کشور مسئولیت پذیر که در حال حاضر ریاست جنبش عدم تعهد را نیز برعهده دارد همواره به تدوین و تقویت ساز و کارهای بازدارنده بین المللی در این زمینه متعهد بوده و دیگر کشورها بویژه کشورهای عربی را نیز به همکاری و خودداری از اقدامات و حملات مخرب سایبری فرا می خواند.

وی افزود: متاسفانه عملکرد برخی از کشورها در این رابطه سازنده نبوده و به هنجارهای بین المللی آسیب زده است.