Gerdab.IR | گرداب

نسخه رضایی برای آسیب‌های‌اجتماعی

تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سقوط ارزش‌های انسانی در جهان و افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی در دنیا، راه حل جدیدی برای مبارزه با این آسیب‌های اجتماعی غرب و دنیا پیشنهاد کرده است.

به گزارش گرداب، محسن رضایی در خصوص راه‌حل میان‌مدت برای آسیب‌های اجتماعی پیشِ رو اظهار کرد: کشور ما تنها قربانی آسیب‌های اجتماعی نیست و آسیب‌های اجتماعی در دنیا بیداد می‌کند و شاهد افزایش روز افزون سقوط ارزش‌های انسانی، خانواده و گسترش مواد مخدر هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با 24 ساعت بی‌انضباطی در شهرهای نیویورک یا لندن، مغازه‌ها غارت می‌شوند، افزود: این موارد نشان می‌دهد که ارزش‌های انسانی، پشتوانه نظم در غرب نیست و در حقیقت زور قانون است که امروز جلوی بروز وظهور بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در غرب را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما انضباطی که در کشورهای پیشرفته است وجود ندارد، گفت: اگر آن قدرت در کشور ما باشد خیلی از این آسیب‌های اجتماعی پنهان یا محدود می‌شود.

رضایی بزرگترین مساله‌ پیش رو را مساله نگاه به انسان دانست و افزود: در حال حاضر ما باید یک نگاه جدید و عینک جدیدی بر چشم بگذاریم که وقتی به کسی نگاه می‌کنیم آن فرد یا شخص را نبینیم بلکه انسانیت را ببینیم و این چیزی است که داعش واسراییل از آن محروم است.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکل بزرگ داعش و اسراییل آن است که خدا را در انسان‌ها نمی‌بینند لذا باورشان می‌شود که خودشان نماینده مستقیم خدا در زمین هستند و این در حالی است که هیچ اطلاعی هم از اسلام و دین موسی ندارند.

وی با انتقاد از فردگرایی غرب خاطرنشان کرد: فردگرایی غرب باعث شده مولکول‌های جامعه به کلی متلاشی شود و به عبارتی دنیای غرب یک دنیای اتمی شود؛ دنیایی که خانواده و پیوندهای اخلاقی در آن مفهومی ندارد.

رضایی گفت: این در حالی است که پیوند اجتماعی یک پیوند انسانی است و ما در آیات شریف قرآن مجید این مفهوم را شاهدیم.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به نظر من امروز جهان به بعدی از معرفت اسلامی نیاز دارد و فکر می‌کنم یکی از انقلاب‌های بزرگی که حضرت ولی عصر(عج) انجام می‌دهند بازگشت انسان به پیوندهای انسانی و اجتماعی قبل از مساله قانون است. زمانی که انسان‌ها به فطرت خود بر می‌گردند و جمعی زندگی می‌کنند که اگر چنین شود بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، مواد مخدر و... برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اوج‌گیری نهضت وال استریت در 800 شهر جهان خاطرنشان کرد: در این شهرها تظاهراتی شکل گرفت که شعار آن people (مردم) بود و این نشانه‌های آغاز نهضتی است که من نام آن را موج چهارم گذاشتم.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام قوی‌ترین دینی است که می‌تواند این نیاز بشر را پاسخ دهد چراکه همگرایی و نگاه متعالی به انسان در جای جای اسلام مورد تاکید و اهمیت ویژه قرار گرفته است.

منبع: تسنیم