Gerdab.IR | گرداب

بیلبورد های نژاد پرستانه + تصاویر

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴

در کشور برزیل برای تنبیه نژادپرستان، نظرات توهین آمیز آنها در محل زندگیشان روی بیلبورد نوشته می شود

به گزارش گرداب از businessinsider؛ به تازگی کمپینی در برزیل شکل گرفته که نظرات نژادپرستانه کاربران در شبکه اجتماعی فیس بوک را در اندازه بزرگ چاپ می کند و روی بیلبوردهای خیابانی به نمایش می گذارد. هدف آنها از این کار درس عبرت دادن به افرادی است که بی مهابا به نژادهای دیگر توهین می کنند و نمی دانند جملات آنها تا چه اندازه بر ذهن انسان ها تاثیر دارد.

بیلبورد های نژاد پرستانه + تصاویر

کمپین مورد بحث با شعار «نژادپرستی مجازی، پیامدهای واقعی»، با استفاده از برچسب موقعیت مکانی کاربر در پست فیس بوکش، محدوده محل زندگی او را شناسایی می نمایند. سپس، بیلبوردی در آن منطقه کرایه می کنند و کامنت آن فرد را با مخدوش کردن نام و عکس او (به منظور حفظ حریم خصوصی اش)، به نمایش می گذارند.

سرمایه گذار این طرح، گروهی به نام Criola است که بدون توجه به درآمدزایی و کسب سود و فقط به منظور حمایت از حقوق زنان سیاه پوست در برزیل این کمپین را راه اندازی نموده. آنها به دنبال حمله آنلاین نژادپرستان برزیل به رنگ پوست یکی از خبرنگارهای زن به نام ماریا خولیا کوتینو اقدام به این کار نمودند.

بیلبورد های نژاد پرستانه + تصاویر

ماجرا این بوده این خانم که نخستین گزارشگر سیاهپوست آب و هوای تلویزیون برزیل است، در برنامه خود اشکال گوینده خبری یکی دیگر از برنامه های در حال پخش را تصحیح می کند و وقتی یکی از سایت های خبری کار وی را مورد ستایش قرار می دهد، سیلی از بی احترامی و توهین در صفحه فیس بوک او به راه می افتد.