Gerdab.IR | گرداب

فیروزآبادی خبر داد؛

رفع محدودیت تماس تصویری موبایل

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴

دبیر شورای عالی فضای مجازی از رفع محدودیت سرویس تماس تصویری اینترنت موبایل ظرف ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: آیین نامه اینترنت پاک نیز تدوین می شود.

به گزارش گرداب، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در جمع خبرنگاران گفت: منتظر تدوین پیوست فرهنگی فضای مجازی برای ارائه به شورای عالی فضای مجازی هستیم و در صورت تصویب این پیوست، موضوع تماس تصویری نیز حل خواهد شد. پیش بینی می شود ظرف ۶ ماه آینده، موضوع ممنوعیت تماس تصویری مرتفع شود.

وی با اشاره به موضوع نظارت بر شبکه های اجتماعی نیز گفت: بعضی از موضوعات شبکه های اجتماعی مربوط به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و چنانچه نیاز باشد، ما در این زمینه ورود می کنیم و حتی ممکن است پیشنهاداتی را نیز به کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ ارائه دهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه موضوع اینترنت پاک و ایمن در کارگروه های شورای عالی فضای مجازی مطرح و آئین نامه آن در حال تدوین است، افزود: تدوین این آئین نامه می تواند در موضوع شبکه های اجتماعی و ساماندهی این فضا نیز تاثیرگذار باشد.

فیروزآبادی در مورد انحلال شوراهای موازی با شوراهای عالی فضای مجازی مطابق با دستور مقام معظم رهبری نیز گفت: انحلال شوراهای موازی شورای فضای مجازی عملاً صورت گرفته است و شوراهای عالی افتا، شورای عالی انفورماتیک و شورای عالی اطلاع رسانی مدت زمان طولانی است که جلسه ای نیز نداشته اند.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در این زمینه گزارش کاری به اعضاء ارائه داده ایم و همچنین موضوع تصمیم گیری مربوط به شورای عالی فناوری اطلاعات را به جلسه آینده این شورا موکول کرده ایم تا دولت نظرات خود را در این زمینه نیز ارائه دهد و پس از آن تصمیم گیری نهایی در مورد انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات خواهیم داشت.

منبع: مهر