Gerdab.IR | گرداب

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:

وظایف شش‌گانه شورای عالی فناوری اطلاعات باید خط بخورد

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تمام شرح وظایف شوراهای عالی سابق باید خط بخورد و در صورتی که بخواهند فعالیت کنند باید شرح وظایف جدیدی داشته باشند.

به گزارش گرداب، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه شورای عالی فضای مجازی پیرامون ادغام شوراهای عالی موازی با شورای عالی فضای مجازی و یا انحلال آنها گفت: تا این لحظه به جز شورای عالی فناوری اطلاعات هیچ جای دیگر به این موضوع قانونی تن ندادند اما چون مجلس مؤسس شورای عالی فناوری اطلاعات بوده خودش باید در ارتباط با انحلال آن تصمیم بگیرد.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که داشتم متوجه شدم دوستانی در تماس با نمایندگان مجلس گفته‌اند که اقدام به رأی‌‌گیری در خصوص شورای عالی فناوری اطلاعات نکنید چرا که شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی این موضوع است.

وی با تأکید بر اینکه تمام دست‌اندرکاران این حوزه بر این باورند که شوراهای عالی موازی با چنین شرح وظایفی نباید ادامه فعالیت دهند، گفت: در همین راستا باید تمام شرح وظایف شوراهای عالی سابق خط بخورد و در صورت ادامه فعالیت شرح وظایف جدیدی تعیین شود.

وی گفت: نزاع ما بیشتر بحثی است که آنها می‌گویند شورای عالی فناوری اطلاعات را در جهت توسعه دولت الکترونیک نگه داشته‌اند اما این موضوع منوط به تأسیس چنین نهادی است، به همین خاطر وظایف شش‌گانه شورا باید خط بخورد.

منبع: فارس