Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

از شرکت‌های اینترنتی راضی نیستیم

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴

رییس سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ ضمن انتقاد از شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت اعلام کرد که نسبت به کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شرکتهای ISP و PAP انتقاد داریم.

به گزارش گرداب نصراله جهانگرد در نشست خبری نخستین روز برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ درباره‌ی اختلالات اینترنت اعلام کرد که به شرکت‌های سرویس‌دهنده نسبت به کیفیت خدمات انتقاد داریم. در کشور تقاضا بیش از عرضه است، اما در همه نقاط کشور حتی روستاها دسترسی به اینترنت فراهم شده است.
 
وی گفت: در هر نقطه از کشور باشید دسترسی به اینترنت فراهم است. اما ممکن است سطح توقع کاربران از دسترسی به اینترنت بیشتر باشد که به این ترتیب از نظر آنها سطح کیفی نامناسب باشد. با این حال در همه روستاها ارتباط دیجیتال داریم و همه روستاها دارای دسترسی به اینترنت هستند.
 
وی منشا اختلالات مربوط به شبکه‌های دسترسی را منابع داخلی، شرکت‌های تامین کننده و ارتباطات بین‌المللی دانست و اعلام کرد:
 
کشور دارای درگاه‌های اینترنتی از نقاط مرزی مثل غرب، جنوب و شمال غرب است که گاهی موضوعات طبیعی باعث ایجاد مشکل می‌شود. اما اختلالات داخلی مربوط به معماری شبکه دسترسی شرکت‌های ارائه‌‌دهنده‌ی اینترنت است.
وی در ادامه با انتقاد از نحوه‌ی سرویس‌دهی ارائه‌دهندگان اینترنت اعلام کرد:
 
به شرکت‌های سرویس دهنده نسبت به نحوه ارائه‌ی خدمات انتقاد داریم؛ اما ضوابطی را اعمال می‌کنیم که موجب بهبود کیفیت شود. ضمن اینکه شرکت‌های ISP چگونگی ارائه‌ی سرویس، میزان پوشش‌دهی و تعداد کاربران را در نظر بگیرند.
 
وی ادامه داد: شرکت‌ها در نظر داشته باشند که تمامی فعالیت آنها رصد می‌شود و طبق خدماتی که به آنها داده شده باید متقاعبا به کاربران خود همان خدمات را به صورت کامل و طبق ضوابط ارائه کنند.
 
وی افزود: در بخش دولت الکترونیک یک سلسله فعالیت داریم که موضوع آن مکانیزه و یکپارچه کردن کلیه خدماتی است که ارائه می‌شود.
 
جهانگرد در مورد مشکلات واردات کالاهای آی‌تی گفت:
 
متاسفانه قوانین گاهی در کشور باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود که گاهی واردکنندگان برای ترخیص یک کالا از گمرک ملزم به دریافت بیش از ۱۸ مجوز هستند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به دیگر مشکلات واردکنندگان کالاهای آی‌تی گفت:
 
در جهت ترخیص کالاهای وارداتی باید ۴۰ نهاد از جمله بانک‌ها، کشتیرانی و بنادر توافق کنند؛ ولی ما در صددیم که این پروسه اداری کاهش یابد و به مرحله‌ای برسیم تا ترخیص کالا تسریع شود و مسايل حقوقی حل شود.
جهانگرد درباره ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت گفت: امسال در میزان دسترسی به اینترنت رشد قابل توجهی داشته‌ایم.
 
در ادامه‌ی نشست خبری امروز، ناصر علی سعات درباره‌ی تفاوت الکامپ امسال با سال‌ گذشته گفت:
 
امسال دو برابر متراژ پارسال غرفه در اختیار شرکت‌ها قرار داده‌ایم. حدود ۴۰ شرکت‌ نوپا و استارتاپ‌ها حضور یافته‌اند. بیست سال الکامپ داشتیم و چالش‌هایی در زمینه‌ی تعاملات با شرکت‌های سهامی نمایشگاه‌ها داشته‌ایم و تعاملاتی با نظام صنفی صورت گرفته و دبیر خانه دایر می‌شود.
سعادت درباره‌ی برگزاری نمایشگاه در طول سال‌های آینده گفت: سال آینده برگزاری نمایشگاه الکامپ باز هم برعهده‌ی نظام صنفی خواهد بود.
 
وی افزود: تقاضای ما برای برگزاری نمایشگاه تا سه سال آینده بوده و با تشکیل دبیرخانه امیدواریم در طول سال‌های آینده برگزاری نمایشگاه بر عهده‌ی سازمان نظام صنفی باشد.

منبع: زومیت