Gerdab.IR | گرداب

فناوری رایانش ابری بومی‌سازی شد

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴

معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از پیاده سازی رایانش ابری و بومی سازی این فناوری خبر داد.

به گزارش گرداب، علی اصغر انصاری معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در رونمایی از پیاده سازی رایانش ابری در حوزه saas و Daas و paas برای اولین بار در کشور، اظهار داشت: این سرویس در حوزه رایانش ابری یکی از دستاوردهای بومی در راستای خود‌کفایی صنعتی و اقتصاد مقاومتی است که توسط متخصصان داخلی بومی سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بومی سازی این فناوری در صنعت IT، باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع می‌شود، اضافه کرد: همچنین فناوری رایانش ابری، محدودیت‌های دسترسی به نرم افزارهای مورد نیاز افراد و سازمان‌ها را حذف کرده است.

وی خاطر نشان  کرد: این اقدام دستاورد خوبی در حوزه فناوری اطلاعات است و می‌توان گفت که دانش رایانش ابری در کشور بومی‌سازی شده است.

همچنین در این مراسم غلامحسین پور مدیر پروژه بومی‌سازی رایانش ابری فاوامجد درباره این فناوری، تصریح کرد: دانش رایانش ابری از کشورهای پیشرفته آغاز شد و روز به روز گسترش می‌یابد که خوشبختانه امروز این فناوری در کشور بومی‌سازی شده و نرم افزارهای مورد نیاز مهندسین طراحی و روی سایت http://www.micloud.ir در دسترس قرار گرفته است.

وی  با اشاره به مزایای بومی‌سازی این فناوری، افزود: استفاده از رایانش ابری، متقاضی را از سرمایه گذاری سنگین برای خرید نرم افزار و سخت افزار بی نیاز می‌کند.

منبع: فارس