Gerdab.IR | گرداب

توضیح وزیر درباره صفحات اجتماعی‌اش

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات صراحتا در برابر اظهارات یکی از کاربران فضای مجازی موضع گرفت و از فعالیت مستمرش در شش شبکه اجتماعی خبر داد.

به گزارش گرداب، محمود واعظی اخیرا نسبت به رفتار برخی افراد سودجو به مردم هشدار داده و گفته است: برخی با سوء استفاده از نام وزارت ارتباطات و ارسال پیامک به کاربران اعلام می‌نمایند که آنها در مسابقه یا قرعه‌کشی این وزارتخانه برنده شده‌اند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: آنها به دنبال دریافت رمز کارت بانکی کاربران هستند لذا تأکید می‌کنم این گونه پیامک‌ها هیچ ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشته و صرفا" کلاهبرداری است.

در همین راستا یکی از کاربران صفحه اجتماعی واعظی پیامی بی‌ربط به این موضوع را در بخش کامنت‌ها منتشر کرده که وزیر ارتباطات پاسخ جالبی به آن داده است.

متن منتشر شده و ابراز گلایه‌مندی از وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

"جناب وزیر محترم! در تلگرام در گروهی به نام روشنفکران که احساس می‌کردم از دوستان شما در آنجا حضور داشتند مقاله‌ای از سایت آقای هاشمی رفسنجانی در مورد نفوذی‌ها آورده بودند. بنده نقدی در مورد مطالب هاشمی نوشتم که بدنبال آن حذف شدم. آن مطالب را در رسانه آقای روحانی آوردم که آنها هم مطالب را حذف کردند. حذف مطالب، راه صحیح نیست و باید به آزاداندیشی احترام گذاشت."

وزیر ارتباطات با دو روز تأخیر در جواب این کامنت گفته است:

"با سلام، بنده عضو هیچ گروه رسمی یا غیر رسمی در شبکه‌های اجتماعی نبوده و تنها صفحات اجتماعی بنده که لوگوی آنها در سایت وزارت و در بخش صفحات اجتماعی وزیر موجود است، عضویت دارم که صفحات شخصی بنده بوده و مدیریت آن نیز کاملا به صورت شخصی انجام می‌شود.

درباره دوستان بنده که فرموده بودید عضو هستند نیز باید بگویم که هرگونه رفتار یا عکس‌‌العمل رسمی و غیررسمی از طریق هر فرد خاصی که خود را منتسب به بنده نماید فاقد وجاهت و اعتبار است. من در خصوص اعلام دیدگاه یا نگرش یا انجام هر کار یا رفتاری که در حوزه زندگی شخصی و کاری‌ام باشد شخصا موضع‌گیری نموده و در قبال مسائلی که خودم انجام دادم حاضر به پاسخگویی و دفاع هستم."

وزیر ارتباطات پاسخ به این کامنت را سه‌شنبه هفته گذشته یعنی در حین برگزاری رویداد بین‌المللی الکامپ منتشر کرده است؛ رویدادی که به دلیل مصادف شدن با چهاردهمین نشست نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای چین اجازه شرکت در افتتاحیه را به محمود واعظی نداد.

برگزاری دومین اجلاس جهانی اینترنت بعد از نشست شانگهای نیز مانع حضور وی در مراسم اختتامیه شد.

بنابراین با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات و نگاهی به بخش صفحات اجتماعی وی در سایت وزارت ICT متوجه فعالیتش در شش شبکه زیگور، کلوب، آپارات، لنزور، اینستاگرام و تبیان می‌شویم که اغلب به شکل روزانه یا یک روز در میان، مطالبی در آنها منتشر می‌شود.

منبع: تسنیم