Gerdab.IR | گرداب

به مناسبت سالگرد یوم الله 9دی

بازخوانی "فتنه عمیق" در روزهای تلخ سال88/ از 400کلیپ BBC برای زنده نگه داشتن فتنه تا "پول‌های کثیف" در ستاد انتخاباتی سران فتنه

تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴

روزنامه کویتی السیاسه در آن روزها نوشت: «اسرائیلی‌ها بیش از 20هزار پایگاه اینترنتی ایجاد کردند تا جوانان ایرانی را مخاطب قرار دهند.»

گروه سیاست گرداب: ماه‌های آغازین سال88 برای مردم ایران راوی خاطرات تلخ و شیرینی از «بصیرت عوام» و «بی بصیرتی خواص» است. همان روزهایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای به بهانه استیفای «حقِ غیرحق» خود به پا خواستند و با آشوب خیابانی بیش از 8 ماه، فضای کشور را ملتهب کردند.

هرچند عده ای معتقدند که برخی جوانان و مردم کف خیابان، فریب خوردند و از دست‌های پشت پرده بی خبر بودند(که این احتمال نیز چندان دور از واقعیت نیست) اما اندکی تامل بر موضع گیری‌ رسانه های غربی و ضدانقلاب و مسیری که آنها و سران فتنه و حامیانشان از روزهای پایانی سال87 و پیش از انتخابات ریاست جمهوری طی کردند به خوبی نشان می دهد که فتنه، یک اتفاق یا حادثه یا «سو تفاهم» نبود که براحتی بتوان از کنار آن روزها گذشت؛ اتفاقا فتنه یک جنگ تمام عیار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

اگر ملت ایران 8 سال جنگ سخت تحمیلی را تحمل کردند و سرانجام از آن روسفید خارج شدند، نسل بعدی انقلاب نیز، در سال88، 8 ماه جنگ نرم را تحمل کردند و در نهایت با خلق حماسه بی بدیل 9دی نشان دادند هم پای انقلاب پدرانشان و هم پای ولایت مطلقه فقیه ایستاده اند.

اما در همان روزها سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز بیکار ننشسته بودند و با پاسداری از آرمان‌های انقلاب به ایفای نقش پرداختند که پرونده "فتنه عمیق" یکی از پرونده‌هایی است که در آن روزها توسط مرکز جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل و مختومه شد.

در ذیل می توانید شرحی بر جزئیات این پرونده را مرور نمایید:

«فتنه عمیق» عنوان پرونده‌ای است که به جرائم سایبری رخ داده در جریان فتنه 88 می‌پرداخت و در جریان این پرونده تعدادی از گردانندگان و مسببان اصلی این جرائم دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شدند.

جرائمی مانند دروغ بزرگ تقلب در انتخابات، دعوت به اغتشاش و تجمع، آموزش اینترنتی اغتشاشگران برای حملات آشوبگرانه، شایعه‌پراکنی علیه نظام و فحاشی و توهین به مسئولان و توده‌های مردم، تنها گوشه‌ای از ناهنجاری‌های کشف شده در پرونده «فتنه عمیق» بود که عملاً شرایط را برای هماهنگی و اقدام فتنه‌گران در فضای حقیقی فراهم می‌کرد.

اولین هشدار سپاه به آشوبگران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز اول تیرماه88 طی بیانیه ای به آشوبگران هشدار داد تا مراقب رفتار خود در ایام فتنه باشند. در بخشی از این بیانه آمده بود:

«در شرايطي‌ که دعوت به تجمعات و اعتراضات غيرقانوني از سوي‌ برخي کانديداها و ناتواني آنان در مهار تبعات آن در روزهاي اخير، منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه و ايجاد بلوا، آشوب و اخلال در نظم و امنيت شده، بديهي است نيروهاي امنيتي و انتظامي و بسيج مردمي در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بخش ديگري از بيانيه خود سران استکبار جهاني، به ويژه آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي را مخاطب قرار داده و با تقبيح مواضع و گستاخي‌هاي آن روزها، آنان را از دخالت در امور داخلي کشور و حمايت از قانون‌گريزان برحذر داشته است: «قدرت‌هاي زورگو بهتر است نگران وضعيت داخلي کشورهاي خود و نيز شرايط شکننده ‌شان در کشورهاي تحت اشغال و تجاوز به ويژه در منطقه خاورميانه باشند. چرا که ملت ايران به پشتوانه لطف و مدد الهي و التزام به ولايت فقيه و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب قادر خواهند بود به صيانت از دستاوردهاي خود در حماسه 22 خرداد ماه بپردازند.»

راه‌اندازی بیش از 20 هزار پایگاه اینترنتی برای آشوب

روزنامه کویتی السیاسه در آن روزها نوشت: «اسرائیلی‌ها بیش از 20هزار پایگاه اینترنتی ایجاد کردند تا جوانان ایرانی را مخاطب قرار دهند.»

  این روزنامه کویتی در گزارشی تحلیلی با عنوان «سرخوردگی بی‌سابقه اسرائیل» به قلم عبدالعظیم محمود حنفی نوشت: «هدف از آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران براندازی نظام این کشور از داخل بود و این اقدام پس از آن صورت گرفت که تلاش‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از خارج با شکست مواجه شد و دولت آمریکا تصمیم خود مبنی بر توسل به خط مشی دیپلماتیک در تعامل با ایران را اعلام کرد.»

 نویسنده با اشاره به پوشش اخبار حوادث پس از انتخابات ایران در رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت: «هدف از پرداختن به این مسائل در واقع تبدیل کردن خشم اجتماعی مردم به یک اقدام عملی سیاسی خشمگین و موثر برای براندازی نظام ایران بود. از همین جا بود که تفسیر و تحلیل‌ها در آستانه انتخابات ایران و در زمان برگزاری انتخابات و پس از انتخابات درباره تقلب نظام‌مند در نتایج انتخابات آغاز شد تا به جرقه‌ای برای شعله ور کردن خشم و انقلاب در ایران تبدیل شود.

نویسنده تاکید می‌کند: «"موسسه واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک" که یک موسسه اسرائیلی است در راس آتش افروزان حوادث ایران بوده است. این موسسه در راستای تحریک آشوب‌گران ایرانی چندین مقاله منتشر کرد از جمله این مقاله‌ها، مقاله‌ای از "مهدی خلجی"، پژوهشگر ایرانی الاصل و تحت عنوان "تقلب در انتخابات ایران" بود که در پایگاه‌های ایرانی منتشر و به زبان فارسی نیز ترجمه شد و اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس آن را در بوق و کرنا کردند و خلاصه این مقاله را با پیام‌های کوتاه و پایگاه‌های اینترنتی "فیس‌بوک" ارسال کردند تا به یک موضوع قابل بحث و بررسی تبدیل شود و سخن از تقلب در انتخابات پیش بیاید و "میر حسین موسوی" پیروز انتخابات مطرح شود.»

السیاسه با تاکید بر اینکه مخالفان ایرانی که در خارج از ایران بودند از این جریان حمایت می‌کردند، می‌افزاید: «به محض اینکه انتخابات شروع شده، اعلام کردند میر حسین موسوی پیروز این انتخابات شده است.» نویسنده مقاله با بیان اینکه گروه‌های مخالف به هیچ عنوان به موسوی اعتماد و اعتقادی نداشته‌اند، می‌افزاید: «آنها می‌خواستند موسوی به سرپوشی برای تغییر نظام و براندازی نظام از داخل تبدیل شود.»

 در ادامه مقاله آمده است: «زمانی که اعتراض‌ها در ایران آغاز شد اسرائیلی‌ها بیش از 20 هزار پایگاه اینترنتی ایجاد کردند تا جوانان ایرانی را مخاطب قرار دهند. مزدوران سازمان سیا و همه دستگاه‌های اطلاعاتی غرب تمامی توان خود را به کار بستند تا آتش این آشوب‌ها را شعله‌ورتر کنند.»

تهدید سایت های خبری ایرانی از سوی دولت آمریکا

سایت تابناک در آن روزها گزارش داد: دولت آمریکا در اقدامی هدفمند، سرور سایت هایی که اقدام به انتشار تصاویری ضد اغتشاش گران حوادث اخیر می‌کنند را مسدود می نماید.
پیرو این اقدام دولت آمریکا، سایت تابناک دقایقی پس از انتشار خبر مسدود شدن حدود 80 وب سایت ایرانی، از سوی شرکت آمریکایی ارائه دهنده سرویس به این سایت تهدید به مسدود شدن شد و بالاجبار خبر مذکور را از روی سایت خود حذف کرد.

به نظر می‌رسد دولت آمریکا حتی انتشار خبر مسدود کردن تعداد زیادی از سایت های اطلاع رسانی ایرانی که از سوی سایت تابناک منتشر شد را خلاف آزادی بیان و به ضرر جامعه ایرانی و البته سایر ملل تشخیص داده است!

400کلیپ بی‌بی‌سی فارسی برای زنده نگه داشتن فتنه

باشگاه خبرنگاران جوان نیز در گزارشی آورد: «شبکه بی بی سی فارسی در ادامه فتنه انگیزی های خود مجموعه برنامه هایی را به مناسبت سالگرد فتنه آماده کرده است. شبکه بی بی سی فارسی که در طی رقابت های انتخاباتی و حوادث بعد از آن به رسانه اغتشاشگران تبدیل شده بود، مجموعه کلیپ های پخش شده خود در ضدیت با نظام در طول یکسال گذشته را به همراه کلیپ های جدیدی که مجموع آن ها به 400 کلیپ می رسد آماده پخش طی روزهای آتی کرده است.  گفتنی است این اقدام شبکه بی بی سی فارسی که در راستای زنده نگه داشتن موج فتنه می باشد در حالی صورت می گیرد که برخی از این کلیپ ها که کاملاً ساختگی بوده و با برخی تصاویر راهپیمایی های کشورهای دیگر مونتاژ شده و با تحریف واقعیت و نمایش صحنه های دردآور قصد دارند با ایجاد فضای احساسی در جامعه زمینه برگزاری مجدد اغتشاشات را فراهم آورند.»

اغتشاشگران را بشناسید!

پرونده فتنه عمیق در ادامه فعالیت خود در مقابله با فتنه گران و آشوبگران اقدام به انتشار تصاویر افرادی نمود که رهبری آشوب در کف خیابان را عهده دار بودند.
البته این موضوع با استقبال خوب رسانه های داخلی و حتی شبکه های اجتماعی روبرو شد و بسیاری از کاربران با ارسال مشخصات مجرمینی که تصاویرشان منتشر شده بود، ما را در شناسایی بهتر این افراد کمک و یاری نمودند.

لیست فعالیت مجرمانه برخی دستگیر شدگان در سال88

راه اندازی و مدیریت سایت های ضد امنیت کشور، ترویج و اشاعه اخبار دروغ و اکاذیب، تحریک احساسات کاربران با نشر اکاذیب و اخبار دروغ مبنی بر کشته شدن مردم، اهانت به رئیس جمهور و بسیج از طریق قراردادن اخبار و مطالب توهین آمیز در سایت، تغییر اخبار و نظرات مردم بنا به سلیقه و تفکر خود، اطلاع رسانی در مورد مراکز تجمع اغتشاشگران و شعارهایی که باید سر بدهند، ایجاد فیلتر شکن برای ورود به سایر سایت های فیلتر شده، برنامه ریزی هدفمند در تهیه 84 دامین با پسوندهای مختلف و حمایت و پشتیبانی فنی و مالی آنها، دعوت به تجمعات غیر قانونی و ایجاد اغتشاش و آشوب، ارسال ایمیلهای انبوه به منظور دعوت به تجمعات غیر قانونی(ارسال 30هزار پیام اینترنتی برای تجمع در میدان بهارستان)، تشویش و تخریب اذهان عمومی با زیر سوال بردن انتخابات و القاء شبهه در آن، تشکیل و رهبری جنبش وبلاگی (که علنا به حمایت از آشوبها پرداخته است)،دستکاری نمودارهای آماری مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور جهت تمسخر دولت نهم، تراکتهای تبلیغاتی تخریبی و توهینی در مورد دولت نهم، ارسال ایمیلهای انبوه و تاکید بر تقلب در انتخابات از جمله بخش هایی از جرایم امید.ل است.

برخی از این افراد به دریافت مبالغی از مسئولین ستاد یکی از سران فتنه جهت انجام فعالیتهای مجرمانه اعتراف کردند.

در بین مجرمین، دو برادر بودند که مدیریت دو سایت انتخاباتی را بر عهده داشته اند که در زمینه رایانه فعالیت می کردند که توسط مرکز بررسی جرائم سازمان یافته انقلاب اسلامی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی شناسایی و دستگیر شده و سایت های آنان از دسترس خارج گردیده است.

این افراد با نشر اکاذیب و سوء استفاده از احساسات مردم باعث ایجاد تنش و ناآرامی در جامعه شده اند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

«دیشب در مشهد فریاد الله اکبر با صدای گلوله پیوند خورد....(چهارشنبه 27 خرداد ماه 1388 ساعت 10 و 17 دقیقه و 9 ثانیه)»

«اینجا قائمشهر همه خوابیدن نیروی انتظامی شهر رو زیر نظر داره موبایل بعضی ها کنترل میشه. به بن بست رسیدیم طبق خبرها دیشب یه دختر شیرازی در بابل هم به شهدای سبز پوش پیوست(چهارشنبه 27 خرداد ماه1388 ساعت 1 و 6 دقیقه و 31 ثانیه)»

نامه مهم مدیر مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه دو روز قبل از یوم الله 9دی

مدیر مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه در روز هفتم دیماه، یعنی دو روز قبل از یوم الله نهم دی که مردم تکلیف خود را با سران فتنه و فتنه گران روشن کردند در نامه ای بسیار مهم، روند بررسی فتنه عمیق در فضای سایبر را با مردم در میان گذاشت.

وی در بخشی از نامه مهم خود به مواردی اشاره کرد که در این فضا رقم خورده بود:

زیر سوال بردن انتخابات و تکرار دروغ بزرگ "تقلب در انتخابات" در سایت های داخلی و خارجی
پوشش غیر واقعی خبری اغتشاشات و دعوت به تجمعات غیرقانونی توسط شبکه‌هايی چون B.B.C فارسي، VOA، راديو آزادي،رادیو فردا و ...
توهین و فحاشی در سايت هاي سياسي و شبکه هاي اجتماعي اينترنتي که از بيرون کشور هدايت مي‌شود همچون سايت گويا نيوز, بي.بي.سي, روزآنلاين, يوتيوب, فيس بوک،توئیتر و ...
دخالت آشکار بعضی از سیاستمداران و دولتمردان غربی در امور داخلی ایران و دامن زدن به ناآرامی های موجود
حمله هکری به سایت های اطلاع رسانی و خبرگزاری های رسمی کشور
بيانيه نويسي، نامه نگاري و قلم فرسايي و راه اندازي کمپين عليه انقلاب اسلامي به بهانه هاي مختلف
هدايت، آموزش و تشويق اغتشاشگران براي ايجاد ناامني و آشوب
هدايت، آموزش و تشويق اندک هواداران داخلي به هنجار شکنی و ایجاد ناامني در جامعه
هتک حرمت مسئولین و توده‌هاي مختلف مردم
آموزش و تشويق اغتشاشگران برای انجام عملیات تروریستی به منظور ایجاد ناامني در کشور
قلم فرسايي جمعي از افراد درسایت ها و وبلاگ‌هاي شخصي به منظور سودجویی و بهره برداری از جو به وجود آمده در کشور

مدیر مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه در بخش دیگری از نامه خود آورده بود: «واقعیت این است که غرب در مواجهه با ایران از یک استراتژی خطی و ساده پیروی نمی کند. استراتژی غرب بخصوص آمریکا و انگلیس را می توان به مدلی چند وجهی تشبیه کرد که در مواردی برخی از وجوه آن با یگدیگر متناقض هستند!

در این مدل سیاست مداران و دولتمردان غربی برای رسیدن به اهدافشان حاضرند مردم خود را نیز قربانی کنند که نمونه آن را می توان در اقدام تروریستی انفجار برج های دوقلو که به کشته شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه منجر شد مشاهده کرد.»

در ادامه این نامه آمده است: «طی یک ماهه اخیر، حمایت های غرب از جریان فتنه پس از انتخابات در حالی انجام شد که بر اساس تعاریفی که از جرم سیاسی در کشورهای پیشرفته وجود دارد افعالی همچون زیر سوال بردن انتخابات آن هم با ادعاهای کذب و سپس عدم تمکین در مقابل قانون مشروع و دعوت مردم به تجمعات غیر قانونی مصداق بارز جرم سیاسی تلقی می شود.

استفاده از تمامی توان رسانه ای و عملیاتی استکبار جهانی در بحران سازی و ایجاد ناامنی در کشور و هدایت اتفاقات اخیر که صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته هیچ وقت از خاطره مردم مسلمان و انقلابی ایران پاک نخواهد شد.»

اما نکته ای که در پایان نیاز است تا بدان اشاره شود این است که نه فتنه تمام شده و نه فتنه گران داخلی و خارجی چشم طمع خود را از میراث گرانبهای خمینی کبیر برداشته اند.
«بصیرت» همان رمزی است که مقام معظم رهبری در روزهای غبارالود فتنه88 پیش روی ملت ایران قرار داد تا سره را از ناسره تشخیص دهند و اکنون نیز که در سالروز حماسه به یادماندنی 9دی قرار داریم، باید بدانیم که قطعا تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی تمام شدنی نیست و این وظیفه ملت ایران است که با سلاح «بصیرت» خود را برای مقابله با دسیسه‌های دشمن آماده سازند.

البته سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز دوشادوش ملت ایران آماده باز کردن مشت گرگانی هستند که در لباس میش برای ملت ایران خواب های آشفته دیده اند.