Gerdab.IR | گرداب

گوگل، دانالد ترامپ را فیلتر می‌کند

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴

شرکت چند ملیتی فن آوری های اینترنتی 'گوگل' در واکنش به اظهارات 'دانالد ترامپ' قمارخانه دار و نامزد ریاست جمهوری آمریکا برنامه ای را در اختیار کاربران اینترنتی قرار داده است که از طریق آن می توانند اظهارات این نامزد جنجالی را فیلتر کنند.

به گزارش گرداب، دانالد ترامپ قمارخانه دار آمریکایی و یکی از نامزد های حزب جمهوریخواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور در آخرین مناظره انتخاباتی خود گفته بود که اگر می توانست بخش هایی از شبکه های اینترنتی را از کار می انداخت.

شرکت چند ملیتی گوگل که یکی از تولیدکنندگان فن آوری ها و نرم افزار های اینترنتی است در واکنش به اظهارات تحریک آمیز مکرر این قمارخانه دار آمریکایی، برنامه ویژه ای بنام 'فیلتر ترامپ'را در اختیار کاربران اینترنتی قرار داده که کاربران از طریق آن براحتی می توانند بخش ها و یا همه اخبار مربوط به این نامزد هیاهو برانگیز آمریکایی بر روی کامپیوتر های خود فیلتر کنند.

راب اسپکتر طراح این فیلتر اینترنتی که جوانی از اهالی شهر بروکلین ایالت نیویورک است در توضیحی در مورد این برنامه اینترنتی آن را 'پادزهری در مقابل نامزدی زهرآگین' این قمارخانه دار آمریکایی توصیف کرده و نوشته است که کاربران می توانند با استفاده از این برنامه، هر صفحه ای را که احتمالا شامل دانالد ترامپ و اظهارات او می شود را شناسایی و آن را حذف کنند.

اسپکتر در ادامه گفته است که در فضای سیاسی جاری در آمریکا که افراد صرفا از طریق جلب توجه می توانند ارتقا و معروفیت پیدا کنند تنها راه مقابله با این جنجال ها، خفه کردن افرادی مثل دانالد ترامپ است و ادامه داده است درصورتی که مردم آمریکا هر بار که دانالد ترامپ را بر روی صفحه تلویزیون های خود می بینند تلویزیون های خود را خاموش کنند، او یقینا محکوم به شکست خواهد بود.
منبع: ایرنا