Gerdab.IR | گرداب

صفحه نمایش دید در روز ساخته شد

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت صفحه نمایش های دید در روز شدند که میزان نوردهی بالایی در زیر نور خورشید دارند.

به گزارش گرداب، سولماز علیزادگان، نائب رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: به دلیل اینکه صفحه نمایش ها در زیر نور آفتاب نور دهی پایینی دارند اقدام به طراحی و ساخت مانیتورهای دید در روز کردیم.

وی افزود: افراد و گروههای شاغل در کارهای عمرانی، صنایع نظامی، صحنه های فیلمبرداری و... که در فضای باز کار می کنند و نیاز به صفحه نمایشی دارند که در زیر نور خورشید، تصویر را واضح نشان دهد، می توانند از کاربران اصلی صفحه نمایش دید در روز باشند. 

علیزادگان اظهار داشت: این صفحه نمایش دید در روز به اندازه ۴ الی ۵ برابر نوردهی بیشتری نسبت به صفحه نمایش های معمولی دارند و به همین دلیل است که زیر نور آفتاب تصویر را به خوبی نشان می دهند.

وی با اشاره به فناوری ساخت این صفحه نمایش ها گفت: در ساخت صفحه نمایش های دید در روز، از LED هایی استفاده شده که نور آن افزایش پیدا کرده است.صفحه نمایش های معمولی۴۰۰ نیت(واحد اندازه گیری نوردهی) هستند و میزان نوردهی صفحه نمایش های دید در روز دو هزار نیت است.

وی با بیان اینکه مانیتور دید در روز نمونه خارجی دارد، اظهار داشت: تا کنون نمونه خارجی صفحه نمایش  دید در روز وارد ایران نشده است.

به گفته علیزادگان، همچنین موفق شده ایم که ۵۰ نمونه از صفحه نمایش های دید در روز را  برای صنایع نظامی تولید کنیم.