Gerdab.IR | گرداب

امنیت‌سایبراقتصاد؛ چالش جدیدکشورها

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴

مجمع جهانی اقتصاد (World Econimic Forum)، امنیت سایبر را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مشاغل سراسر جهان دانست.

به گزارش گرداب، مجمع جهانی اقتصاد، در گزارش سالیانه‌ی خود درباره‌ی خطرهای جهانی اقتصاد، موضوع تهدیدات و امنیت سایبری را جزو 5 چالش اول اقتصاد 27 کشور دنیا اعلام کرد.

آمریکا، ژاپن، آلمان، سوییس و سنگاپور از جمله این کشورها هستند. از میان کشورهای یادشده، آمریکا بیشترین نگرانی را نسبت به خطرهای سایبری در بخش اقتصادی دارد.

بخش اقتصاد کشورها –به‌ویژه در آسیا و اروپا- شدیداً وابسته به فناوری اطلاعات است. در این گزارش آمده است: وابستگی سایبری اقتصاد، موجب افزایش حملات سایبری، می‌شود؛ بنابراین، وابستگی مزبور، منجر به عدم توانایی سازمان‌ها در حفاظت از بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.


اینترنت تلفن همراه و مخابرات ماشین به ماشین، دو موضوع نگران‌کننده برای مجمع جهانی اقتصاد هستند. در این نوع مخابرات، ماشین‌ها از طریق اینترنت به یکدیگر متصل بوده و انسان نقش کم‌رنگی را در این رابطه دارد.


این مجمع برای حل مشکل تهدیدات سایبری در اقتصاد، پیشنهاد می‌کند باید در هر دو حوزه‌ی سایبری و فیزیکی، مدیریت مناسبی داشت.


ارتقای امنیت سایبر در بخش اقتصادی و حفظ تجارت دیجیتال از گزند حوادث سایبری، از مسائلی هستند که دولت‌ها سعی می‌کنند در راهبردهای سایبری خود به آن‌ها توجه کنند؛ به‌عنوان‌مثال فرانسه، انگلیس و هند، از جمله این دولت‌ها هستند. فرانسه در راهبرد امنیت سایبر جدید خود، تأکید ویژه‌ای روی مسئله‌ی امنیت سایبر تجاری و اقتصادی دارد.