Gerdab.IR | گرداب

ترجمه؛

آیا می‌دانید وقتی عضو اینستاگرام می‌شوید پای چه قراردادی را امضا می‌کنید؟!

آیا می‌دانید وقتی عضو اینستاگرام می‌شوید پای چه قراردادی را امضا می‌کنید؟!
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴

مطالعه قوانین مربوط به حریم خصوصی نرم افزارهایی که از آنها استفاده می کنیم از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این وجود در بسیاری از مواقع عدم تسلط کاربران به زبان انگلیسی و طولانی بودن متن مذکور موجب عدم توجه به نکات ذکر شده در آن می شود.

پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران این عرصه، مطالب مهم رسانه های خارجی را ترجمه و منتشر می نماید. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

گروه ترجمه گرداب؛ اینستاگرام باتوجه به قابلیت های خاص تصویری خود توانسته است به یکی از کاربرپسندترین شبکه های اجتماعی عصر حاضر، تبدیل شود. اقبال کاربران ایرانی به اینستاگرام ما را بر آن داشت تا ترجمه قوانین حریم خصوصی این شبکه اجتماعی را برای آگاهی هرچه بیشتر کاربران در اختیار شما قرار دهیم. لازم به ذکر است مطلب حاضر گزیده ای از مهمترین بخش های متن اصلی است و ترجمه کامل آن به صورت پیوست، در پایان ارائه می شود.


آنچه اینستاگرام درباره خود می گوید

در سپتامبر 2012 اعلام شد فیسبوک اینستاگرام را به دست آورده است. ما آگاه هستیم که با همکاری فیسبوک می‌توانیم اینستاگرام بهتری را برای شما فراهم آوریم. از آن به بعد، ما با تیم فیسبوک برای انجام درست این مسئله همکاری می‌کنیم. به‌عنوان بخشی از این همکاری جدید، ما یاد گرفته‌ایم بوسیله توانایی به اشتراک‌گذاشتن دیدگاه‌ها و اطلاعات با یکدیگر، می‌توانیم تجربه بهتری را برای کاربرانمان فراهم کنیم.

سیاست حفظ حریم شخصی ما توضیح می‌دهد چگونه اینستاگرام و برخی از شرکت‌های همکارمان از اطلاعات مربوط به خدمات تلفن همراه، وب‌سایت و هر نرم‌افزاری که امکان اتصال به خدمات اینستاگرام را فراهم می‌آورد، استفاده ومحافظت می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند. همچنین توضیح می‌دهد که سیاست‌های مربوط به حریم خصوصی چگونه از انتخاب‌های شما نسبت به جمع‌آوری و استفاده از اطلاعاتتان مراقبت می‌کند.

سیاست‌های ما برای همه بازدیدکنندگان، کاربران و افرادی که به سرویس اینستاگرام دسترسی دارند اعمال می‌شود.


اینستاگرام چه اطلاعاتی را از ما ‌جمع‌آوری می کند؟

اطلاعاتی که شما به‌صورت مستقیم در اختیار ما قرار می‌دهید:

· نام کاربری، رمز و آدرس ایمیل که شما برای حساب اینستاگرام ثبت می‌کنید.

· اطلاعات پروفایل که شما برای حساب پروفایلتان در اختیار می‌گذارید. (برای مثال نام و نام خانوادگی، تصویر، شماره تلفن) این اطلاعات به ما اجازه می‌دهد تا به شما و سایر افراد کمک کنیم که در اینستاگرام پیدا شوند.

· محتوای کاربر که شما در این سرویس ارسال می‌کنید. (نظیر عکس‌ها، نظرات و مواد دیگر)

· ارتباط میان شما و اینستاگرام؛ برای مثال، ممکن است برای شما ایمیل‌های مرتبط با این سرویس ارسال شود (تأیید حساب، تغییر یا بروزرسانی ویژگی‌های این سرویس، اعلامیه‌های امنیتی و فنی) اعلامیه‌ای که شما ممکن است خارج از ایمیل‌های مرتبط با سرویس انتخاب کنید.


دسترسی به لیست مخاطبین برای پیداکردن سایر دوستان در اینستاگرام

اگر بخواهید دوستانتان را از طریق لیست مخاطبین دستگاهتان بیابید، در آن هنگام اینستاگرام به لیست مخاطبانتان دسترسی خواهد داشت تا خواه ناخواه افرادی که از اینستاگرام استفاده می‌کنندرا با ارتباطتان همراهی کنید.


کوکی‌ها و فناوری‌های مشابه

هنگامی‌که شما از این سرویس دیدن می‌کنید، ممکن است ما از کوکی‌ها و فناوری‌های مشابه مانند پیکسل، چراغ‌های وب و ذخیره‌سازی محلی استفاده کنیم تا اطلاعاتی را درباره اینکه چگونه از اینستاگرام استفاده می‌کنید و امکانات آن را برای خود فراهم می‌کنید، جمع‌آوری کنیم.

ممکن است ما از شرکای دیگر درخواست کنیم تا تبلیغات یا خدمات دیگر را برای دستگاه شما به کار برند. این تبلیغ‌کنندگان ممکن است از کوکی‌ها یا فناوری‌های مشابهی که توسط ما یا شخص ثالث جایگزین شده است، استفاده کنند.


ورود اطلاعات فایل

هر زمانی که برای دسترسی به یک صفحه وب یا برنامه درخواست می‌دهید، ورود اطلاعات فایل به‌صورت اتوماتیک توسط مرورگرتان گزارش می‌شود. این مسئله همچنین هنگامی که محتوای یک صفحه وب یا برنامه در مرورگر یا دستگاهتان دانلود می‌شود، امکان بروز دارد.

هنگامی‌که از سرویس ما استفاده می‌کنید، سرورهای ما به‌صورت اتوماتیک برخی از اطلاعات ورود به سیستم فایل شامل درخواست وب، آدرس پروتکل اینترنت (آی پی)، نوع مرورگر، صفحات اشاره‌گر یا خروج و آدرس‌ها، تعداد کلیک و چگونگی تعامل شما با لینک در این سرویس، نام دامنه، صفحات فرود، صفحات بازدید شده و دیگر اطلاعات این چنینی را ثبت می‌کند. ما همچنین ممکن است اطلاعات مشابهی را از ایمیل‌های ارسال‌شده به کاربرانمان انتخاب کنیم که این اطلاعات مسیری را که ایمیل‌ها باز شده‌اند و لینک‌ها توسط دریافت‌کنندگان کلیک شده‌اند، در اختیار ما می‌گذارند. اطلاعات مذکور برای صحت بیشتر گزارش‌ها و بهبود این سرویس در اختیار قرار می‌گیرد.


شناسه‌های دستگاه:

هنگامی‌که شما از دستگاه موبایل مانند تلفن همراه یا تبلت برای دسترسی به اینستاگرام استفاده می‌کنید، بر دستگاه شما دسترسی، نظارت، حق جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داریم. این شناسه، منحصراً دستگاه موبایل شما را معرفی می‌کند. شناسه‌های دستگاه ممکن است داده‌هایی باشد که در اتصال با سخت افزار یا سیستم عامل سخت افزار یا نرم افزارهای دیگر ذخیره شده است یا داده‌هایی باشد که توسط اینستاگرام به دستگاه فرستاده شده‌اند.

شناسه دستگاه ممکن است اطلاعاتی درباره اینکه چگونه از خدمات استفاده و آن‌ها را فهرست می کنید را به ما یا به یک شریک شخص ثالث ارائه کند. همچنین ممکن است به ما یا به دیگرانی که گزارش‌ها یا محتوای شخصی و تبلیغات را فراهم می‌آورند، کمک کند. اگر استفاده یا در دسترس بودن شناسه‌های دستگاه مختل یا غیرفعال شود، ممکن است برخی از مزایای اینستاگرام به‌درستی عمل نکند.


فراداده‌ها:

فراداده‌ها، معمولاً داده‌های فنی هستند که با محتوای کاربر مرتبط می‌شوند. برای مثال فراداده‌ها می‌توانند اینکه چگونه، چه زمان و توسط چه کسی بخشی از محتوای کاربر جمع‌آوری شده و چگونه محتوا شکل گرفته است را توصیف کنند.


اینستاگرام اطلاعات ما را در اختیار چه کسانی قرار می دهد؟

ما اطلاعات شما را به شخص سومی که خارج از اینستاگرام (یا مجموعه شرکت‌هایی که اینستاگرام بخشی از آن به حساب می‌آید) است نمی‌فروشیم و به آنها اجازه استفاده از آنها را نمی دهیم.

بخش‌هایی که امکان دارد ما اطلاعاتتان را به اشتراک گذاریم:

احتمال دارد محتوای کاربری و اطلاعات شما را (شامل اطلاعات کوکی‌ها، فایل‌های ورودی، شناسه‌های دستگاه، داده‌های مکان و داده‌های مورد استفاده) طبق قانون بر مبنای کسب‌وکار با مجموعه شرکت‌هایی که اینستاگرام بخشی از آن است یا همکاران فروش، به اشتراک بگذاریم. همکاران فروش ممکن است از این اطلاعات برای کمک به فراهم آوردن، فهمیدن و رشد این سرویس (ارائه تجزیه و تحلیل) و خدمات خودوابسته (شامل فراهم آوردن تجربیات مرتبط بهتر و بیشتر برای شما) استفاده کنند. این همکاران به انتخاب‌هایی که شما انجام داده‌اید تا چه کسی تصاویر شما را ببیند، افتخار خواهند کرد.

همچنین ما ممکن است اطلاعات شما و اطلاعات برگرفته از ابزارهایی نظیر کوکی‌ها، فایل‌های ورودی و شناسه‌های دستگاه و اطلاعات موقعیتی را با سازمان ثالثه‌ای که به ما کمک می‌کند تا به شما ارائه خدمات کنیم، به اشتراک بگذاریم. ارائه دهندگان خدمات ما، به اطلاعات شما تا جاییکه منطقاً برای فراهم آوردن خدمات تحت شرایط محرمانه بودن ضروری است، دسترسی خواهند داشت.

به‌علاوه محتمل است که ما برخی اطلاعات نظیر داده‌های کوکی را با شرکای تبلیغاتی ثالثه به اشتراک بگذاریم. این اطلاعات به این شرکت‌ها اجازه خواهد داد تا در میان چیزهای دیگر، شبکه‌های آگاهی را به ارائه دهندگان تبلیغات هدفمند که معتقدند تبلیغاتشان برای شما بسیار جذاب خواهد بود، اضافه کنند.

ممکن است ما بخشی از اطلاعاتی که می‌تواند شما را بشناساند و داده‌های ناشناخته را با دیگر بخش‌ها به اشتراک بگذارد حذف کنیم. همچنین امکان دارد که ما اطلاعات شما را با اطلاعات دیگر به صورتی‌که برای مدتی نه‌چندان طولانی با شما مرتبط نباشد، ترکیب کنیم و آن اطلاعات جمع‌آوری‌شده را به اشتراک بگذاریم.


نسبت به حضورتان در اینستاگرام بی تفاوت نباشید!

اگر شما اطلاعات منتشرشده را پاک کنید، کپی این اطلاعات ممکن است در صفحات آرشیوی و ذخیرهشده قابل دیدن باقی بماند یا اینکه اگر دیگر کاربران یا اشخاص ثالثی از API اینستاگرام استفاده می‌کنند این اطلاعات را به صورت کپی یا ذخیره شده داشته باشند.


اینستاگرام چگونه اطلاعات کاربران را ذخیره می کند؟

با ثبت نام و استفاده از این سرویس، شما انتقال اطلاعات به ایالات متحده یا هر کشور دیگری که در آن اینستاگرام، همکاران اینستاگرام یا ارائه‌دهندگان سرویس امکانات را نگه می‌دارند پذیرفته اید. همچنین استفاده و افشای اطلاعات مرتبط با خودتان را از آنجا که در بخش حریم خصوصی توصیف شده است، قبول کرده اید.

ما به‌صورت تجاری از پادمان‌های معقول استفاده می‌کنیم تا به نگهداری اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق امنیت سرویس کمک کنیم. همچنین قدم‌های معقولی (مانند درخواست رمز عبور شخصی) قبل از اینکه دسترسی به حسابتان اعطا شود، برای تأیید هویت شما برمی داریم؛ بنابراین، اینستاگرام نمی‌تواند امنیت هر اطلاعاتی را که شما به اینستاگرام انتقال داده اید یا گارانتی اینکه چه اطلاعاتی بر روی این سرویس ممکن است دردسترس، افشاشده، هشدارداده‌شده یا تخریب شده باشد را تضمین کند.


اینستاگرام تا چه زمانی اطلاعات کاربران را نگه می دارد؟

با فسخ یا غیرفعال‌کردن حساب کاربری‌تان، ممکن است اینستاگرام، همکاران اینستاگرام و یا ارائه‌دهندگان سرویس اینستاگرام،  اطلاعات شما و محتوای کاربری تا زمانی که به لحاظ تجاری برای پشتیبان‌گیری، بایگانی، اهداف حسابرسی معقول است، باقی بماند.


ترجمه متن کامل قوانین حریم خصوصی اینستاگرام