Gerdab.IR | گرداب

آغاز تبلیغات تلگرامی مجلسی‌ها!+عکس

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴

شوق استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین وسیله‌ برای تبلیغات موجب شده است تا موضوع مهم زمان تبلیغات مجاز انتخاباتی از سوی برخی از کاندیداها به فراموشی سپرده شود.

به گزارش گرداب، در حالی که بیش از یک ماه به زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، اما برخی از داوطلبان احراز صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به تبلیغات زودهنگام انتخابات روی آوردند؛ انعکاس سفرها، دیدارها و برگزاری مجالس تبلیغاتی از جمله فعالیت‌هایی است که این افراد در شبکه‌های اجتماعی به آن روی آورده‌اند.

با رونق گرفتن استفاده از شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران ایرانی، این ابزار، ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین وسیله‌ برای تبلیغات برخی از کاندیداها شده که گویا شوق استفاده از آن موجب شده است تا موضوع مهم زمان تبلیغات مجاز انتخاباتی به فراموشی سپرده شود.

گفتنی است کانال‌ها و شبکه‌های ایجاد شده که با عنوان حامیان این افراد راه‌اندازی شده است اغلب زیر نظر مستقیم و غیرمستقیم فرد کاندیدا مدیریت می‌شود.

به گزارش فارس، در خصوص محدوده زمانی تبلیغات انتخاباتی، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید در فاصله 8 روز قبل از اخذ رأی تا 42 ساعت قبل از آغاز فرآیند رأی گیری صورت پذیرد.

در آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به ممنوعیت تبلیغات در مدت زمان بین ثبت نام تا هنگام شروع تبلیغات اشاره شده است: از زمان ثبت نام داوطلبان تا هنگام شروع تبلیغات رسمی، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان نامزد نمایندگی مجلس ممنوع است.

زمان تبلیغات انتخاباتی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزدها و طرفداران آنان با استناد به ماده 56 قانون از 94/11/29 تا 94/12/5 در نظر گرفته شده است و با استناد به ماده 56 قانون غیر از زمان مذکور تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان ممنوع است.