Gerdab.IR | گرداب

برنامه ای سرسخت برای بیدار شدن!

تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

شرکت مایکروسافت برنامه تلفن همراهی عرضه کرده که به روش های مختلف کاربران را در ابتدای صبح هوشیار می کند و تا از بیدار شدن کامل افراد مطمئن نشود، آنها را رها نمی‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از تک اسپات، این برنامه که برای کاربران گوشی های آندروید طراحی و عرضه شده Mimicker Alarm نام دارد و پس از به صدا درآوردن زنگ گوشی، کاربر را وادار به اجرای کارهایی می کند تا از بیدار شدن کامل وی مطمئن شود.

یک روش این است که یک حالت عاطفی توسط گوشی نمایش داده می شود و کاربر باید عکسی سلفی از خود تهیه کند که منطبق با حالت عاطفی یاد شده باشد. گزینه دیگر آن است که برنامه رنگی را برای کاربر نمایش می دهد و وی باید عکسی بگیرد که همان رنگ در ان موجود باشد. روش سوم هم تلفظ یک عبارت دشوار بعد از درخواست برنامه همراه است.

اگر کاربر خواب آلود بخواهد به چرت زدن ادامه دهد می تواند تا 30 ثانیه زنگ گوشی را به حالت تعلیق درآورد، اما بعد از این مدت به وی اجرای یکی از سه گزینه فوق الذکر پیشنهاد می شود و اگر وی برای این کار اقدام نکند، برنامه فرض می کند که کاربر به خواب رفته و دوباره زنگ را به صدا درمی آورد. لذا او چاره ای جز تکمیل یکی از سه گزینه پیشنهاد شده ندارد.

کارشناسان می گویند با توجه به اینکه برنامه مذکور دارای برخی جنبه های تفریحی و سرگرم کننده بوده و چندان آزاردهنده نیست انتظار می رود کاربران زیادی از آن استقبال کنند.