Gerdab.IR | گرداب

7 ترفند برای عکاسی با موبایل

تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

اگر مالک یک تلفن هوشمند هستید و عکاسی با موبایل از علایق شما است، احتمالا در جستجو برای یافتن ترفندهایی هستید که بتوانید تصاویری ناب‌ و خاص ثبت کنید. در این گزارش با 7هفت ترفند ویژه آشنا خواهید شد تا بتوانید تصاویری متفاوت ثبت کنید.


به گزارش گرداب، با بهره‌گیری از پیش پا افتاده‌ترین ابزار و ترفندهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید، می‌توانید تصاویری به یاد ماندنی با موبایلتان بگیرید. برخی از این روش‌های عجیب اما ساده به شرح زیر است.

سوژه عکاسی خود را در تصاویر پانوراما تکثیر کنید
 
اکثر اپلیکیشن‌های عکاسی اجازه ثبت تصاویر پانوراما به به کاربران شان می دهند. عکس های پانوراما به خودی خود تصاویر جالبی هستند، اما با اجرای یک ترفند ساده روی آنها می توانید کاری کنید که دیگران از تماشایشان حیرت زده شوند. 
 
اگر سوژه شما (مثلا دوستتان) متحرک باشد، کافیست از او بخواهید در جهت مخالف چرخش دوربین حرکت کند و در جایگاه های مختلف، ژست بگیرد. با این ترفند در تصویر پانورامای نهایی، سوژه شما چند بار در تصویر ظاهر می شود، گویی که در یک لحظه در چند مکان مختلف حاضر بوده!

پانوراما هنگام حرکت

عکاسان برای ثبت تصاویر پانوراما، دوربین را در یک جایگاه ثابت 360 درجه می‌چرخانند، اما شما می‌توانید از شیوه دیگری استفاده کنید. به جای چرخاندن تلفن هوشمند، دوربین را در یک خط صاف حرکت دهید. به عنوان مثال هنگامی که سوار بر ماشین و سایر وسایل نقلیه هستید، این گونه می توانید تصاویری جذاب از جاده ها و خیابان ها بگیرید.

دوربین دوچشمی در نقش لنز های زوم کننده 
 
هرچند لنز های جانبی را می توانید به قیمتی نه چندان گزاف در فروشگاه های مختلف پیدا کنید، اما اگر یک دوربین دو چشمی، حتی یک دوربین دو چشمی اسباب بازی هم داشته باشید، می توانید آن را به لنز تلفن خود متصل کرده تا تصاویری به سبک لوموگرافی داشته باشید.

7 ترفند ویژه برای عکاسی با موبایل +عکس

عکاسی ماکرو قطره‌ای 
 
تصویربرداری ماکرو، شیوه ای از تصویربرداری است برای ثبت تصاویری از سوژه های کوچک و از نمای نزدیک. هرچند این نوع تصویربرداری لنزهای مخصوص و نسبتا گران قیمت را می طلبد، اما اگر چندان دنبال عکس برداری ماکرو حرفه‌ای نیستید و فقط می‌خواهید تصاویری مشابه آن بگیرید، کافی است یک قطره آب روی لنز خود بچکانید تا به عنوان یک فیلتر ماکرو عمل کند. البته بسیار احتیاط کنید تا آب به داخل تلفن نفوذ نکند!


7 ترفند ویژه برای عکاسی با موبایل +عکس

چادر ماشین برای بازتاب دادن نور

 
اگر می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن افکت های جالبی به تصاویر خود ببخشید، می‌توانید از یک چادر ماشین بهره بگیرید. با توجه به سلیقه خود و آنچه که برای تصویر نهایی در نظر دارید، باید چادر ماشین را به گونه ای قرار دهید تا نور را روی سوژه تان بازتاب دهد.


7 ترفند ویژه برای عکاسی با موبایل +عکس

استفاده از هدفون به عنوان شاتر

 
 برای گرفتن سلفی، اگر می خواهید کمی از دوربین فاصله داشته باشید و تلفن را در دست نگیرید، می توانید از هدفون به عنوان شاتر استفاده کنید. کافی است تلفن را در یک جایگاه قابل اطمینان ثابت نگه دارید و با دکمه های هدفون، اقدام به ثبت تصاویر نمایید. البته اگر می خواهید کاملا راحت باشید و زیاد دردسر نکشید، بهتر است از مونوپاد استفاده کنید!


7 ترفند ویژه برای عکاسی با موبایل +عکس


عکس برداری از زیر آب

 
 تلفن هوشمندتان ضد آب نیست؟ مشکلی نیست! کافی است یک لیوان یا شیئی همانند آن پیدا کنید و تلفن خود را سر و ته در لیوان بگذارید و سپس لیوان را، تا جایی که آب داخل آن نفوذ نکند وارد آب کنید.
 

7 ترفند ویژه برای عکاسی با موبایل +عکس

اگر ترفند دیگری برای ثبت تصاویر جالب و منحصر به فرد در چنته دارید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشترک بگذارید. 
منبع: مشرق