Gerdab.IR | گرداب

هوش مصنوعی به کارخانه‌ها می‌‌رود

تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

آی بی ام با همکاری شرکت نوپای Wi-Next که در زمینه اینترنت اشیا فعالیت می‌کند قصد دارد فناوری هوش مصنوعی را ارتقا داده و خدمات تازه‌ای را در این زمینه به کارخانه ها ارائه کند.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، Wi-Next ابزار تحلیلی آی بی ام را به سیستم‌های کنترل کیفیت صنعتی  و پیش بینی پایداری محیطی خود می افزاید. قابلیت‌های جدید مبتنی بر سیستم های اطلاعاتی هوش مصنوعی هستند به شرکت‌های پردازش غذا و تولیدکنندگان دیگر محصولات مصرفی کمک می کنند تا خطوط تولید خود را روان تر و کم نقص تر نگهدارند.

در واقع این تحولات ناشی از پیشرفت اینترنت اشیا و حضور گسترده تر آن در دنیای صنعت است که جلوی توقف ناخواسته تولید کالا را می گیرد و باعث می شود هر کالا دقیقا با کیفیت پیش بینی شده تولید شود. فناوری اینترنت اشیا برقراری ارتباط هوشمند میان دستگاه های نصب شده در کارخانه ها را بدون نیاز به مدیریت و دخالت انسان تسهیل می کند. به بیان دیگر دستگاه های مختلف می توانند مانند انسان ها با یکدیگر حرف بزنند و اشکالات احتمالی در خطوط تولید را شناسایی وبرطرف کنند.

Wi-Next متخصص در زمینه ساخت سخت افزارها و نرم افزارهایی برای جمع آوری داده از سیستم های صنعتی و به خصوص خدمات غذایی و محصولات مصرفی است.به عنوان مثال می توان با نصب حسگرهایی برروی بطری های آب یا نوشیدنی از پرشدن یا نشدن آنها در خط تولید اطمینان کسب کرد. این حسگرها بعدها می توانند داده های خود را از طریق شبکه های وای فای برای نرم افزارهای پیش بینی شده ارسال کنند.

با ذخیره سازی اطلاعاتی از این دست می توان اقداماتی همچون سنجش میزان رضایت مشتریان ، میزان استقبال از محصولات مختلف و ... را هم بررسی نمود. با افزوده شدن برنامه های تحلیلی آی بی ام به این مجموعه توانمندیهای آنها رشد و افزایش چشمگیری خواهد یافت.