Gerdab.IR | گرداب

حمله هکرها به وب‌گاه‌های دولتی آذربایجان

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

گروهی از هکرهای ارمنستانی با حمله به وب‌گاه‌های دولتی آذربایجان، سرورهای آن‌ها را دچار اختلال کردند و اطلاعات حساسی را به سرقت برند.

به گزارش گرداب؛ به‌تازگی هکرهای ارمنستانی در روز ارتش این کشور، برخی از وب‌گاه‌های دولتی آذربایجان را موردحمله قرار دادند و اطلاعات حساسی را به سرقت بردند. این گروه هکری «Monte Melkonian Cyber Army» نام دارد. آن‌ها از حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS)، برای اختلال در سرورهای این وب‌گاه‌ها استفاده کردند.

وب‌گاه‌های دولت الکترونیک، وزارت مالیات و اداره‌ی منابع اینترنتی سازمان‌های دولتی آذربایجان، هدف گروه هکری یادشده قرار گرفتند. این هکرها، ایمیل‌ها و رمزهای عبور هزاران نفر از کاربران این وب‌گاه‌ها را به سرقت بردند.

درگیری بر سر منطقه‌ی ناگورنو قره‌باغ یکی از مسائل مهمی است که تنش‌های فراوانی را میان ارمنستان و آذربایجان به وجود آورده است. ارتش ارمنستان از ارامنه‌ای که این منطقه را اداره می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. بر اساس برخی گزارش‌ها، هکرهای ارمنستان با حمله به وب‌گاه‌های دولتی یادشده، قصد داشتند روز ارتش خود را از طریق این حملات، جشن بگیرند.

امروزه حملات اختلال سرویس توزیع‌شده، به‌عنوان یکی از حملاتی است که هکرها با استفاده از توانایی‌های فنی خود، برای نشان دادن اعتراضات و یادآوری ایام خاص استفاده می‌کنند. همچنین از این نوع حملات، تنها برای اختلال سرویس استفاده نمی‌شود، بلکه برای ایجاد ناامنی، سرقت اطلاعات و نفوذ در شبکه نیز به کار می‌رود.