Gerdab.IR | گرداب

آقای جهانگرد عجله کنید؛

دستور واعظی به معاونش درباره تسریع در راه‌اندازی شبکه‌ملی‌اطلاعات

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات خطاب به مجری شبکه ملی اطلاعات گفت: اگرچه وی شخصی ایده‌آل‌گراست اما تقاضا دارم شبکه ملی اطلاعات هرچه سریع‌تر رونمایی و قابل استفاده برای مردم شود.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های زیرساخت به مناسبت دهه فجر اظهارداشت: در دو سال و نیم پیش که به وزارت ارتباطات آمدم متوجه شدم اوضاع با بیست و چند سال پیش از آن جدا شدم فرق کرده و امروز مدیران این وزارتخانه دوست دارند این کارها را برون‌سپاری کنند تا شخصاً انجام بدهند.

وزیر ارتباطات خطاب به نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: هرچند آقای جهانگرد فرد ایده‌آل‌گرایی هستند و می‌خواهند که شبکه ملی اطلاعات را پس از تکمیل همه مراحل راه‌اندازی کنند اما از آقای جهانگرد می‌خواهم که زودتر این شبکه را رونمایی کنند و کاستی‌ها نیز در حین استفاده برطرف شود.

وی همچنین از دیگر معاون خود علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات خواست که رگولاتوری با توجه به صدور پروانه‌های جدید ابتکاراتی از خود نشان دهد.

واعظی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه‌های امروز شرکت زیرساخت گفت: این پروژه‌ها دست‌گرمی بوده و اکنون با این پروژه‌ها می‌توانیم مدیران و همکاران زیرساخت را تائید کنیم اما باید تلاش‌ها 2 برابر شود.

واعظی با تاکید بر اینکه باید در سال آینده هرآنچه که داریم از جمله پهنای باند، شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک به سرعت افزایش یابد، گفت: سال آینده در هفته دولت شاهد به ثمر رسیدن این اقدامات خواهیم بود.

واعظی همچنین یادآور شد: برخی فکر می‌کنند اگر با خارج مراوده نداشته باشیم به خودکفایی می‌رسیم اما من این اصل را قبول ندارم و معتقدم مردم ما آنقدر هوشمندی دارند که منافع خودشان را در عین مراوده با خارجی‌ها حفظ کنند.