Gerdab.IR | گرداب

مذاکره و همکاری با اپراتور فرانسوی

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

سخنگوی مخابرات ایران گفت: اپراتور موبایل فرانسوی اورنج در زمان تحریم برای سرمایه‌گذاری در شرکت مخابرات و همراه اول ابراز تمایل کرده و در پساتحریم‌ نیز قصد حضور پررنگ‌تر در خاورمیانه را دارد.

به گزارش گرداب، داود زارعیان درباره موضوع مذاکره و علاقمندی اپراتور فرانسوی اورنج برای خرید سهام اپراتور اول تلفن همراه پس از لغو تحریم‌ها که از سوی وزارت ارتباطات عنوان شده، اظهار داشت: بحث مذاکره اپراتور اورنج فرانسه با شرکت مخابرات ایران و همراه اول موضوع تازه‌ و مربوط به اکنون نیست.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران توضیح داد: شرکت مخابرات ایران از گذشته با اپراتور اورنج و شرکت مشاوره سفره‌کام (از زیرمجموعه‌های اورنج) همکاری داشته است و از چند سال پیش سفره کار مشاور شرکت مخابرات ایران بوده است.

وی ادامه داد: پیرو این همکاری نیز از گذشته این شرکت فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در شرکت ایرانی مخابرات ابراز تمایل کرده بود.

زارعیان افزود: اکنون با رفع تحریم‌ها این شرکت اعلام کرده که برنامه‌های کلانی برای حضور در منطقه خاورمیانه پیش‌بینی کرده اما ساز و کار آن فعلا مشخص نیست و بحث خرید سهام شرکت مخابرات ایران یا همراه اول نیز هنوز جدی نشده است.