Gerdab.IR | گرداب

نفوذ اینترنت 4G‌به همه شهرهای بزرگ

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال آینده تمام شهرهای بزرگ کشور دارای اینترنت 4G (نسل چهارم اینترنت) شوند.

به گزارش گرداب، محمود واعظی اظهار کرد: کارهای فراوانی برای نسل سه و چهار اینترنت در کشور انجام شده است، به گونه‌ای که در سطح کشور 460 شهر اینترنت 3G و 160 شهر اینترنت 4G دارند و همچنین در استان خوزستان 27 شهر برخوردار از 3G و 12 شهر مجهز به 4G هستند که امیدواریم تا پایان سال آینده تمام شهرهای بزرگ کشور دارای اینترنت 4G شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: درباره کمک به روستاها و فراهم کردن خدمات اینترنت پرسرعت برای آن‌ها در دو سال گذشته حدود 600 میلیارد تومان هزینه شده و این مقدار در سال آینده به 900 میلیارد تومان خواهد رسید.

واعظی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا اینترنت پرسرعت را به روستاها ببریم، خاطرنشان کرد: با این هدف که زندگی را برای مردم روستاها آسان و به وضعیت فرهنگ و آسایش آن‌ها کمک کنیم و همچنین شکاف دیجیتالی میان روستاها و شهرها را کاهش دهیم؛ خوشحالیم که مسئولین خوزستان به مساله ICT علاقه‌مند هستند و انگیزه فراوانی دارند تا برنامه توسعه دولت الکترونیک را در استان محقق کنند.

او که روز گذشته در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک که در اهواز برگزار شد، سخن می‌گفت اظهار کرد: در دنیای امروز که ICT پیشران توسعه است، باید به کمک آن و توسعه زیرساخت‌ها، خوزستان را در بخش‌های مختلف توسعه دهیم و به همین منظور به قول‌هایی که در سفر گذشته داده‌ایم، عمل کرده‌ایم.

وی افزود: انتظار از استان خوزستان که ظرفیت بالایی در همه زمینه‌ها دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بسیار بالا است و باید برای توسعه این استان در بخش‌های مختلف تلاش شود.

واعظی تصریح کرد: زیرساخت شبکه انتقال استان پس از سفر گذشته و قول‌هایی که در آن سفر داده شد، به درجه قابل قبولی رسیده است و همچنین در بحث شبکه IP داخلی و خارجی این توان را داریم تا استان هر مقدار که طلب کند، در اختیار آن قرار دهیم و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد؛ امروز در کشور دو یا سه برابر میزان استفاده از IP های داخلی و خارجی شبکه انتقال و شبکه IP فراهم شده است.

او ادامه داد: ما از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد و این بخش می‌تواند بر روی حمایت‌ها و کمک‌های این وزارتخانه حساب ویژه‌ای باز کند و به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بخصوص زمینه ICT بپردازد.