Gerdab.IR | گرداب

درخواست FBI برای افشای اطلاعات کاربران

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

جیمز کومی رییس اف بی آی با طرح این ادعا که برای مقابله با تروریسم و جنایت دسترسی به داده های کاربران گوشی های هوشمند ضروری است خواستار افشای این نوع اطلاعات رمزگذاری شده گردید.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، اصرار شرکت های فناوری برای رمزگذاری گوشی های تولیدی خود و عدم موافقت با ایجاد آسیب پذیری عمدی بر روی آنها برای تسهیل جاسوسی های دولتی با خشم و عصبانیت اف بی آی و آژانس امنیت ملی آمریکا مواجه شده است.

مقامات این نهادهای امنیتی و اطلاعاتی می گویند شرکت‌های فناوری باید از دستورات دادگاه در این زمینه پیروی کرده و اطلاعات رمزگذاری شده مورد نیاز نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی ایالات متحده را افشا نمایند تا از میزان جرم و جنایت کاسته شود.

اما شرکت های فناوری تبعیت از چنین دستوری را به معنای کاهش اعتماد مشتریان خدمات خود دانسته و می گویند ایجاد اشکالات عمدی در گوشی ها و ... ممکن است به سوءاستفاده دیگر هکرها منجر شود و این امری نیست که مخفی بماند.

کومی که در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا حضور یافته بود در این مورد گفت: ما خواهان شکل گیری دنیایی هستیم که افراد در آن از حکم دادگاه پیروی کنند. ما دنبال یک در پشتی نیستیم، عبارتی که من را گیج می کند. من یک در نمی خواهم. من یک پنجره نمی خواهم. من یک در شیشه ای کشویی نمی خواهم. من می خواهم مردم تابع دستورات دادگاه باشند و این گفتگویی است که تلاش می کنیم داشته باشیم.

اکثر شرکت های فناوری آمریکایی مانند اپل می گویند با رمزگشایی ارتباطات رمزگذاری شده کاربران محصولاتشان و به خصوص گوشی های هوشمند مخالف هستند و این کار را غیرعملی، ضدخلاقانه و حتی غیرممکن می دانند.

صاحب نظران معتقدند درگیری دو طرف در این زمینه در ماه های آینده هم ادامه خواهد یافت و ممکن است سازمان های جاسوسی و پلیس آمریکا برای مجبور کردن موسسات فناوری به تبعیت از نظراتشان به روش هایی همچون وضع قوانین تازه روی آورند.