Gerdab.IR | گرداب

تراشه ضد هک برای کارت‌های اعتباری

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

محققان تراشه ضد هک جدیدی را ایجاد کرده اند که گفته می شود این کارتهای اعتباری می تواند اطلاعات را از خطر سرقت حفظ کند.

به گزارش گرداب؛ یک گروه از محققان دانشگاه ام.آی.تی (MIT) نوع جدیدی از تراشه تشخیص هویت فرکانس رادیویی (RFID) را توسعه داده‌اند که طبق ادعای آن‌ها تقریباً غیرقابل هک است. اگر این تراشه توسط شرکت‌های تولید کارت اعتباری در اختیار مردم قرار گیرند از به سرقت رفتن اطلاعات شماره و رمز کارت اعتباری جلوگیری خواهد کرد.

این تراشه از حملاتی که اصطلاحاً «کانال جانبی» (side-channel) نامیده می‌شود، جلوگیری خواهد کرد. این نوع حمله از طریق تجزیه الگوهای دسترسی به حافظه یا از طریق نوسانات برق صورت می پذیرد.

بنابر ادعای ام.آی.تی، این تراشه، اعدادی تصادفی‌ تولید خواهد کرد که برای هر تراکنش، یک کلید رمزنگاری‌شده امنیتی ایجاد می‌کند و یک سرور مرکزی نیز برای یکسان ذخیره کردن و نگاه‌داشتن کلیدهای تولید شده توسط تراشه، استفاده خواهد شد.

باوجوداین، تراشه ی یادشده، در مقابل اختلال برق آسیب‌پذیر است که در آن برق تراشه دقیقاً قبل از تغییر کلید امنیتی، سریعاً قطع می‌شود. در نتیجه هکر خواهد توانست با همان کلید امنیتی هزاران بار حمله جانبی را انجام دهد.

اگر این تراشه به تولید انبوه برسد، به این معنی است که سارقان هویتی شاید نتواننداطلاعات شماره کارت و اطلاعات دیگر کارت را به سرقت ببرند