Gerdab.IR | گرداب

تشکیل هیئت نظارت بر تبلیغات مجازی

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

حسینعلی امیری گفت: برای نظارت بر تبلیغات فضای مجازی هیئت نظارت بر این فضا متشکل از برخی دستگاه‌ها تشکیل می‌شود.

به گزارش گرداب، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر کشور درباره نظارت بر تبلیغات فضای مجازی افزود: بر اساس این دستور اجازه‌ای مبنی بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و همچنین جلوگیری از تخریب و سوء تبلیغات در فضای مجازی داده شده است.

امیری گفت: برای تحقق این هدف هیئت نظارت در فضای مجازی متشکل از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستان کل کشور و شورای عالی فضای مجازی تشکیل می شود تا بر تبلیغات در این فضا نظارت داشته باشد.

وی تاکید کرد: در صورتی که در فضای مجازی سوء تبلیغات، تخریب، تشویق اذهان عمومی و سایر تخلفات و جرائم انتخاباتی دیده شود در سریع ترین زمان ممکن موضوع بررسی و رسیدگی می شود.

امیری با اشاره به ایام تبلیغات رسمی انتخابات، از نامزدهای انتخابات خواست تا در تبلیغات وعده های غیرعملی ندهند، توقع مردم را بالا نبرند، خارج از اختیارات نمایندگی سخن نگویند و نسبت به رقبای خود دست به تخریب و تهمت و افترا و نشر اکاذیب نزنند.

سخنگوی وزارت کشور همچنین از صدور کیفرخواست برای برخی نامزدها که مرتکب جرائم انتخاباتی شدند خبر داد گفت: مطمئنا به تخلفات و جرایم انتخاباتی در سریع ترین زمان رسیدگی می شود، چراکه قوه قضائیه نیز به همین منظور شعبی را اختصاص داده است.

برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با پیوستن 38 نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی به رقابت های انتخاباتی تعداد نهایی داوطلبان شرکت در دهمین انتخابات مجلس به 6 هزار و 229 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ محمد حسین مقیمی با اعلام اینکه تبلیغات قانونی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از پنجشنبه 29 بهمن ماه آغاز می شود و یک هفته ادامه خواهد داشت اظهار داشت : تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تخلف محسوب می شود و گزارش های دریافتی حاکی از رعایت اخلاق مداری و قانون در سراسر کشور است و تخلفات حداقلی را شاهدیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام اینکه با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی برخورد خواهد شد افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی موضوع بررسی تبلیغات در فضای مجازی به وزارت کشور محول شد و قرار است دستور العمل لازم در این زمینه ظرف امروز و فردا تهیه و با امضای وزیر کشور به سراسر کشور ابلاغ شود.

مقیمی درباره تبلیغات گروه های سیاسی پیش از زمان رسمی تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه تبلیغات بدون ذکر نام نامزدهای مورد حمایت گروه های سیاسی صرفاً با هدف دعوت مردم برای شرکت در انتخابات صورت می گیرد و به ایجاد فضای شور انتخاباتی در جامعه کمک خواهد کرد و منع قانونی ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان مردم را به حضور گسترده در انتخابات هفتم اسفند در همان ساعات اولیه شروع رأی گیری دعوت کرد.