Gerdab.IR | گرداب

فروش حساب‌های نت‌فیلیکس در بازار سیاه

تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

هکرها پس از حمله به وبگاه شرکت نت‌فیلیکس حساب‌های کاربری به سرقت رفته را به به فروش گذاشتند.

به گزارش گرداب، شرکت امنیتی سیمانتک (Symantec) با گزارشی روبرو شد که تقاضا برای خرید رمز عبورهای شرکت بین‌المللی Netflix که در 190 کشور خدمات فروش دارد رو به رشد است.

بااین‌حال، گسترش عضویت در این شبکه فرصت‌های بیشتری را برای هکرهای زیرزمینی فراهم می‌کند که به‌صورت غیرقانونی شروع به فروش رمز عبورها در بازار سیاه کنند.

این شرکت گزارش داد که بیشتر مجرمان سایبری اشتراک‌های به سرقت رفته را در «deep web» کمتر از 25 سنت به فروش رساندند. تبلیغات قرارگرفته در شبکه «deep web» توسط شرکت سیمانتک برداشته شد. به گزارش محققان این شرکت نحوه ارائه این تبلیغ به این شکل بود که یک فروشنده پاسپورت در تبلیغات خود اعلام کرد با کمتر از 1$ صاحب چهار حساب کاربری نت فیلیکس شوید.

هکرها روزانه اطلاعات کاربری زیادی را از نت فیلیکس توسط حملات فیشینگ به سرقت می‌برند. هدایت مخاطبان به وبگاه جعلی شرکت نت فیلیکس باعث به سرقت رفتن اطلاعات شخصی، جزییات کارت اعتباری کاربران توسط هکرها می‌شود.

 راهکار دیگری که در بازار سیاه ارائه شد ساخت حساب‌های کاربری جعلی نت فیلیکس بود. برای جلوگیری از این سوءاستفاده شرکت سیمانتک به کاربران توصیه می‌کند که محصولات نت فیلیکس را از منابع مشخص دریافت کنند.

طبق آخرین گزارش‌های ارائه‌شده در حال حاضر نت فیلیکس کاربرانی را که با استفاده از VPN به این شبکه دسترسی دارند بلاک می‌کند.