Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی/ اختلال تلگرام مربوط به سرورهای این شبکه در خارج از کشور است

تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴

واعظی در خصوص تبلیغات و ضوابط آن در فضای مجازی اظهار داشت: آیین نامه‌هایی در این خصوص تدوین و به وزارت کشور ابلاغ شد اما آنچه که مشخص است با پایان یافتن زمان تبلیغات برای نامزدها، تبلیغات در فضای مجازی نیز باید متوقف می‌شد.

به گزارش گرداب، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص ورود تبلیغات انتخابات به فضای مجازی اظهار داشت: خوشبختانه امسال شاهد بودیم حجم تبلیغات کاغذی کاهش پیدا کرده و بیشتر تبلیغات به سطح فضای مجازی کشیده شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت اختلالات اینترنتی در چند روزه گذشته ارتباطی به انتخابات دارد یا خیر گفت: اختلالاتی که صرفا مرتبط با این موضوع باشد تا کنون نداشته ایم و برخی از اختلالات چند روز گذشته تلگرام مربوط به سرورهای این شبکه ها در خارج از کشور است.

وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد: هیچ اختلالی برای شبکه های داخلی هم تا کنون گزارش نشده است و تمام تلاش ها در راستای عدم قطعی اینترنت در این ایام به کار بسته شد.

واعظی در خصوص تبلیغات و ضوابط آن در فضای مجازی اظهار داشت: آیین نامه هایی در این خصوص تدوین و به وزارت کشور ابلاغ شد اما آنچه که مشخص است با پایان یافتن زمان تبلیغات برای نامزدها، تبلیغات در فضای مجازی نیز باید متوقف می شد.

وی خاطرنشان کرد: همه موارد تبلیغات و حدود آن در آیین نامه ای که به وزارت کشور ابلاغ شد آمده است و این آیین نامه به نامزدها هم ابلاغ شد؛ هرچند مواردی از تخلف انتخاباتی از استان های دیگر مشاهده شد و تذکرات لازم در ایین خصوص به آنها داده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری  اطلاعات تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی کشور مانند سایر فضاهای دیگر در حال بررسی است و گزارش های تخلفات در این فضا از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.