Gerdab.IR | گرداب

۸۰۰۰ نفر در نوبت مجوز فروشگاه آنلاین

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

رئیس پلیس فتا ناجا با اعلام آمار بیشترین استان هایی که جرایم اینترنتی دارند٬ تهران بزرگ را اولین استان با بیشترین آمار ثبت جرایم اینترنتی معرفی کرد.

به گزارش گرداب، سردار سید کمال هادیان فر در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: ۶۹ هزار و ۷۲۹ حمله سایبری در طول سال ۹۴ اتفاق افتاده است که ۹۸۹ مورد به سایت های دولتی و ۶۸هزار و ۷۴۰ مورد به سایت های غیردولتی مربوط است.

وی گفت: در بین استان هایی که جرایم اینترنتی دارند به ترتیب استان تهران مقام اول٬ خراسان رضوی دوم و فارس و آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین آمار ثبت جرایم اینترنتی را به خود اختصاص داده اند.

هادیان فر گفت: متوسط سنی مجرمین اینترنتی در کشور ۱۸ تا ۲۵ سال است و با توجه به جمعیت جوان کاربران کشور رصد همه فعالیت های کاربران٬ کاری بزرگ و خطیر است.

رئیس پلیس فتا با اعلام اینکه برای رصد همه سایت ها و وبلاگ ها و صفحه های اینترنتی در نیمه دوم امسال با استفاده از توان کاربران جوان اقدام به بکارگیری همیاران پلیس فتا کرده ایم که این همیاران پلیس در حال حاضر ۱۴ هزار نفر هستند که به صورت آن لاین همه سایت ها را رصد کرده و درباره محتوای مجرمانه آنها کارشناسان پلیس فتا را در جریان محتوای مجرمانه سایت ها قرار می دهند.

هادیان فر با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در کشور گفت: کمترین میزان جرایم ثبت شده در استانهای کشور مربوط به استان ایلام سپس خراسان جنوبی و همدان و شرق استان تهران است.

رئیس پلیس فتا گفت: هیچ موضوعی در ارتباط با حمله هکرهای داعشی به سایت های کشورمان گزارش نشده است.

وی از خبرنگاران خواست ایجاد یک دادسرای ویژه در مراکز استان ها را پیگیری کنند. این مورد در قانون هم لحاظ شده است و باید همه مراکز استان ها یک مرکز خاص و ویژه برای رسیدگی به جرایم اینترنتی داشته باشند.

هادیان فر گفت: ۱۳ درصد از جرایم رخ داده در حوزه اینترنتی کشور به جرایم اخلاقی مربوط می شود٬ ۱۸ درصد بحث انتقام جویی را در بر می گیرد که در حال حاضر در بخش پیشگیری با توجه به اتفاقات خوبی که در بحث آموزش رخ داده است سعی کردیم با استفاده از مهندسی معکوس به شهروندان آموزش بدهیم که اطلاعات و عکس های خصوصی خود را در معرض دید و استفاده قرار ندهند.

۷۲ درصد تخلفات انتخاباتی در تلگرام

رئیس پلیس فتا با اعلام موفقیت پلیس فتا در رصد همه برنامه ها و اخبار کاندیدهای انتخاباتی در طول زمان برگزاری تبلیغات کاندیداهای مجلس، گفت: بیشترین میزان تخلفات اینترنتی در فضای تلگرام گزارش شده است و جا دارد از تلاش های شبانه روزی همکارانم در پلیس فتا برای رصد همه اخبار و اطلاعات مربوط به کاربران و کاندیداها تشکر کنم

هادیان فر با اعلام استان هایی که بیشترین رفم ثبت جرایم اینترنتی در دوران انتخابات را داشته اند، گفت: خوزستان، بوشهر، کردستان و آذربایجان غربی بیشترین ثبت تخلفات جرایم اینترنتی را در طول برگزاری انتخابات به خود اختصاص داده اند و تهران در این جدول در رده پنجم قرار دارد

وی ادامه داد: در طول برگزاری انتخابات نه سرعت اینترنت کاهش پیدا کرد و نه هبچ کدام از شبکه های اینترنتی از دسترس خارج شد پلیس در تمام مدت همه کانال های اینترنتی و تلگرامی را رصد می کرد و قرار شده بود اگر کانال با کاربری امنیت ملی را زیر سئوال برد با ان برخورد شود که خوشبختانه این اتفاق اصلا رخ نداد

هادیان فر با اعلام اینکه در طول برگزاری انتخابات ۷ اسفند تنها ۴۶۰ مورد تخلف انتخاباتی ثبت شده است، گفت: این تعداد تخلف با توجه با ضریب نفوذ اینترنت در کشور و جمعبت جوان کابران کشوری بسیار اندک است.