Gerdab.IR | گرداب

تشریح سرویس‌های نوروزی پست

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست گفت: سرویس تمبر اختصاصی شرکت پست با برخورداری از قابلیت انتشار تمبر با تصاویر شخصی و مورد نظر مشتریان هدیه‌ای جذاب، ماندگار و کم هزینه برای تبریک نوروز است.

به گزارش گرداب، حسین مهری از خدمت‌رسانی شرکت پست در ایام نوروز خبر داد و گفت: در آستانه سال نو و افزایش حجم مراجعین به واحدهای پستی و لزوم تسریع در پاسخگویی بهینه به هموطنان، در این ایام ساعات کاری دفاتر پستی دولتی از هجدهم اسفندماه تا پایان سال در روزهای شنبه تا چهارشنبه تا ساعت 16 و در روزهای پنج شنبه تا ساعت 14 افزایش یافت.

مدیرعامل پست با اشاره به پاسخگویی واحد کال سنتر این شرکت به مشتریان در این ایام گفت: هموطنان می‌توانند با برقراری تماس با شماره تلفن 84470000 درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادات خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی افزود: در همین ارتباط دفاتر منتخب پست در سراسر کشور در روزهای پایانی سال همزمان با بیست‌و‌هشتم و بیست‌و‌نهم اسفندماه و ایام نوروز، دوم تا پنجم و همچنین دوازدهم فروردین ماه سال 95 از ساعت 9 صبح تا 13 آماده ارایه خدمات به مشتریان  است که فهرست این دفاتر برای کاربران قابل دسترسی است؛ به عبارتی شرکت پست روز عید و همچنین سیزدهم فروردین تعطیل است.

او ارسال سوغات، هدایا و امانات شهروندان به داخل یا خارج از کشور در ایام نوروز را از دیگر خدمات پست دانست و گفت: این سرویس از خدمات دائمی پستی محسوب می‌شود ولی در ایام نوروز به منظور افزایش سرعت سیر و ارتقای کیفیت آن تمهیداتی خاص در نظر گرفته شده است.

رییس هیات مدیره پست خدمت پست ویژه را سریع‌ترین خدمت پست در داخل کشور خواند و اظهار داشت: در ایام نوروز از طریق این خدمت، شرکت پست مرسولات هموطنان را به مراکز استان در کمتر از 24 ساعت و در شهرها نیز 3 تا 5 ساعت توزیع می‌کند.

وی به طراحی متنوع و شاد کارتن‌های پستی نوروزی ویژه امانات، منقش به پیام‌های تبریک بهاری اشاره و عنوان کرد: این کارتن‌های پستی با کیفیت و زیبایی مصور به ویژه از سوی هموطنانی که عزیزان آنها در خارج از کشور به سر می‌برند بسیار مورد استقبال قرار گرفته چرا که این امر نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کهن ایران زمین و سنت دیرینه نوروز ایفا می‌کند.

وی در ادامه پست پیشتاز را نیز از دیگر خدمات سریع، ایمن و مطمئن پست برای ارسال امانات مشتریان در این ایام برشمرد.

او همچنین با اشاره به سنت پسندیده دادن هدیه در ایام نوروز گفت: سرویس تمبر اختصاصی شرکت پست با برخورداری از قابلیت انتشار تمبر با تصاویر شخصی و مورد نظر مشتریان هدیه‌ای جذاب، ماندگار و کم هزینه برای تبریک نوروز است.

مهری سپس با بیان اینکه تبریک نوروز در میان ایرانیان از طریق ارسال کارت پستال همواره مرسوم بوده عنوان کرد: سرویس کارت پستال شرکت پست طی فرایندهای آسان و سریع الکترونیکی، امکان ارسال کارت پستال‌های فیزیکی به سراسر کشور را برای هموطنان فراهم نموده است.

وی ادامه داد: هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سامانه ecard.post.ir از میان صدها عنوان کارت پستال‌های متنوع، زیبا و جذاب جای گرفته در این سامانه، کارت دلخواه خود را انتخاب، پیام مورد نظر را درج و نشانی گیرنده را ثبت نمایند؛ سفارش‌های ثبت شده از سوی واحدهای پستی بررسی و کارت پستال الکترونیکی انتخاب شده به صورت کاغذی بر اساس سفارش کاربر آماده‌سازی گردیده و پست با برخورداری از گسترده‌ترین شبکه توزیع کشور آن را به دست گیرنده می‌رساند.

رییس هیات مدیره پست درباره چگونگی بهره‌مندی از این سرویس پستی بیان داشت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی تمبر اختصاصی دلخواه را سفارش دهند.

مهری استفاده از خدمات ویژه شهروندی (خوش) را با برقراری تماس با شماره 193 در سراسر کشور در این ایام بسیار کاربردی خواند و خاطرنشان کرد: این سرویس در راستای پاسخگویی بهینه به نیازهای مشتریان در حوزه‌های خدمات پستی، پیک درون شهری (hand to hand)، نیابتی و همچنین بازار الکترونیکی خوش راه‌اندازی شده است.

وی خرید الکترونیکی بلیت‌های قطار، اتوبوس و هواپیما، سرویس پست تلفنی، قبول سفارش و توزیع غذا در مقصد و انجام خدماتی که انجام آن نیاز به حضور فیزیکی سرویس گیرنده خدمت در محل نبوده و به صورت نیابتی از سوی شخص ثالث امکان‌پذیر باشد را از مهم‌ترین فعالیت‌های سامانه خوش برشمرد.

او سامانه بازار الکترونیک پست را بستری مناسب برای مشتریان در جهت تامین کالا و خدمات آنان در این ایام دانست و یادآور شد: در این بازار حدود پنج هزار فروشگاه مجازی کالاها و خدمات متنوع و مختلف را به صورت اینترنتی عرضه می‌نمایند که هموطنان از طریق مراجعه به سامانه ebazar.post.ir می‌توانند خرید اینترنتی خود را به آسانی انجام  داده و توسط پست درب منزل تحویل بگیرند.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تمامی مرسولات تحویل داده شده به پست تا پایان سال توزیع می‌گردد، درباره مراجعه نامه‌رسان‌ها در ایام تعطیل نوروز خاطرنشان کرد: در صورت نبود گیرنده در مقصد، صدور اعلامیه حضور نامه‌رسان از سوی وی الزامی است.

وی تصریح کرد: شرکت پست بتواند با ارایه خدمات متنوع، آسان و در دسترس پاسخگوی مشتریان عزیز در این ایام بوده و همراه با سبزی بهار، آسایش و آرامش را برای آنها به ارمغان آورد.