Gerdab.IR | گرداب

شاهزاده آل سعود:

سید حسن نصرالله را ترور کنید!

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۹

پانصد میلیون دلار از سوی دولت عربستان برای تخریب چهرهٔ دبیر کل حزب الله لبنان هزینه می‌شود.

 گرداب- یک پایگاه اینترنتی لبنانی، گزارشی با نام "اتاق عملیات مدیریت پرونده لبنان؛ بندر بن سلطان از حریری خواست نصرالله را ترور کند" منتشر کرد.

پایگاه اینترنتی "حزب ملی آزاد لبنان" که ریاست آن را ژنرال "میشل عون"، از چهره های مسیحی حامی حزب الله لبنان بر عهده دارد، در گزارشی با بیان موضوع بالا نوشت: نظام سعودی، یک بار دیگر، آنچه را که "اتاق عملیات مدیریت پرونده لبنان" نام دارد و زیر نظر "شورای امنیت ملی عربستان سعودی" فعالیت می کند، فعال کرده است.

گفتنی است، فعال سازی این اتاق عملیات، به دستور مستقیم "ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پس از دو دیدار وی با یک مقام بلندپایه لبنانی انجام شده است؛ دیدار نخست، پیش از سخنرانی سید حسن نصرالله، در تاریخ 3/8/2010 بود و دیدار دوم، پس از کنفرانس خبری دبیرکل حزب الله در تاریخ 9/8/2010 انجام شد.

گفته می شود، این مقام بلندپایه لبنانی، در دیدار نخست خود با پادشاه سعودی به وی گفت: حزب الله قصد دارد با سه هدف، سیاست عربستان سعودی را آماج قرار داده و زیر آتش باران انتقاد قرار بدهد.

این سه هدف عبارتند از:
1 ـ تیره کردن روابط میان سوریه و عربستان که در حال بهبود نسبی بوده تا با این کار، سوریه از عربستان دور شود.

2 ـ آماج قرار دادن نزدیک شدن سوریه به "سعد حریری"، نخست وزیر لبنان که رهبر جریان 14 مارس، جریان مخالف حزب الله را بر عهده دارد.

3 ـ تحت الشعاع قرار دادن اتهام حزب الله به دست داشتن در ترور "رفیق حریری"، نخست وزیر سابق لبنان.

این گزارش در ادامه می افزاید: فعال سازی این اتاق عملیات، تعجب شدید کارشناسان و ناظران را برانگیخته و این در حالی است که ریاست شورای امنیت عربستان سعودی را شاهزاده بندر بن سلطان بر عهده دارد.

این شاهزاده سعودی، حدود یک سال و نیم پیش، به دلیل تلاش برای کودتا علیه "ملک عبدالله" از عرصه سیاست کنار گذاشته شده و ناگهان حضور وی در محافل سیاسی کمرنگ شد.
شاهزاده بندر که حدود 25 سال سفیر کشورش در آمریکا بود و به دوستی و نزدیکی با چهره های سیاسی ایالات متحده آمریکا، به ویژه "جورج بوش"، متهم بود، می‌خواسته است با همکاری دولت آمریکا، علیه پادشاه سعودی کودتا کند.

هزینه نیم میلیارد دلاری سعودی برای تخریب چهره سید حسن نصرالله
گزارش پایگاه اینترنتی "حزب ملی آزاد لبنان" در ادامه افزود: در همین حال، اخبار رسیده از ریاض، پایتخت عربستان، حاکی از آن است در دیدار دومی که میان این مقام بلندپایه لبنان با پادشاه سعودی صورت گرفت، این چهره لبنانی، توانست ملک عبدالله را قانع کند که باید پیش از ضربه سید حسن نصرالله، عربستان سعودی به وی ضربه بزند.

از همین روی، تصمیم گرفته شد که حدود پانصد میلیون دلار از سوی دولت عربستان برای تخریب چهره دبیرکل حزب الله لبنان هزینه شود.

البته ناگفته نماند که قرار شد همه این هزینه، در رسانه خرج شود تا تأثیر بسزایی داشته باشد.

نکته قابل توجه اینجاست که این مبلغ دقیقا معادل مبلغی است که از سوی ایالات متحده آمریکا برای تخریب چهره حزب الله لبنان تعیین شده؛ اما تفاوت این دو هزینه این است که آمریکا می خواهد به طور کل وجهه حزب الله را تخریب کند، اما سعودی ها می خواهند سید حسن نصرالله را آماج قرار داده و شخصیت وی را تخریب کنند.
 
منبع: تابناک عربی