Gerdab.IR | گرداب

آسیبهای فضای مجازی؛

ترفند جدید برای حیازدایی از کودکان +عکس

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان همواره با آسیب‌های تربیتی همراه بوده است که هوشیاری والدین را می‌طلبد.

به گزارش گرداب، امروزه کم نیستند کانال‌ها و گروهایی که بدون مشخصات با گذشت کمتر از 24 ساعت در شبکه‌های اجتماعی تشکیل می‌شوند و بنا بر موضوعی مشخص اقدام به گرفتن عضو می‌کنند اما بعد از مدتی موضوع مطالب ارسالی خود را تغییر می‌دهند؛ این امر وقتی جدی‌تر می‌شود که آسیب‌های تربیتی برای فرزندان داشته باشد.

بتازگی یکی از کانال‌هایی که برای جذب دانش‌آموزان با موضوع اطلاع رسانی در زمینه اعلام روزهای تعطیل مدارس در تلگرام تشکیل شده بود و با انتشار اخبار دروغ سعی در جذب مخاطب داشت به صورت کاملاً غیرمنتظره اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی و معرفی صفحات غیرمجاز کرد.

لازم به ذکر است که اعضای این کانال‌ها را کودکان و نوجوانانی تشکیل می‌دهند که در جست‌وجوی شبکه‌ها و صفحات مجاز برای کسب اطلاعات بروز بوده‌اند.
 

 براین اساس انتظار می‌رود والدین در هنگام نظارت بر روند استفاده از شبکه‌های اجتماعی صرفاً به موضوع گروه‌هایی که فرزندان‌شان عضو آن هستند اکتفا نکنند و فرزندان خود را برای عضویت در گروه‌های معتبر و رسمی راهنمایی کنند تا از بروز مشکلات این‌ چنینی جلوگیری شود.