Gerdab.IR | گرداب

واکنش ایران به ادعای‌جدیدآمریکا؛

ادعای حمله سایبری به آمریکا در واقع تعرض به حیثیت پژوهشگران ایرانی است/ پیگیری از طریق نهادهای ذی‌صلاح

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵

جمعی از پژوهشگران حوزه سایبری ایران ضمن واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر حمله سایبری ایران به نهاد‌های آمریکایی، تاکید کردند که این ادعا اعتبار دانش‌پژوهان مورد اتهام قرار گرفته را مخدوش و حیثیت آنان را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش گرداب، چندی پیش وزارت دادگستری آمریکا در راستای اقدامات ضد ایرانی خود، تعدادی از پژوهشگران و فعالان حوزه سایبری ایران را متهم به اقدام برای اختلال در سیستم های سایبری این کشور کرد.

آمریکا با استناد به این ادعا تلاش کرد ایران را ناقض تعهدات بین المللی و شروع کننده جنگ سایبری علیه ایالات متحده معرفی کرده و تحریم های جدیدی را در درباره پژوهشگران و همچنین نهادهای فعال در حوزه سایبری تدارک ببیند.

در همین راستا جمعی از دانش پژوهان ایرانی که اخیرا از سوی وزارت دادگستری آمریکا بدون مدارک و قرائن اثبات شده و قطعی به انجام حملات سایبری متهم شده‌اند در نامه ای ضمن محکومیت این اتهام زنی از سوی آمریکا،‌ از پیگیری حقوق خود توسط نهادهای حقوقی، خبر دادند.

متن کامل نامه پژوهشگران ایرانی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در تعطیلات نوروزی سال 1395، وزارت دادگستری آمریکا با انتشار اسامی و تصاویر چند شهروند ایرانی آنها را بدون مدارک و قرائن اثبات شده و قطعی به انجام حملات سایبری متهم کرد؛ خبری ناگهانی و غیر قابل باور به طوریکه ما دانش پژوهان دانشگاهی را به شدت متحیر و شوکه نمود.

این اقدام دادگستری آمریکا اعتبار دانش پژوهان مورد اتهام قرار گرفته را به طور فاحش مخدوش و حیثیت ما را مورد هدف قرار داده است.

این امر تعرض آشکار و فاحش به اعتبار دانشگاهی و منزلت اجتماعی ما است و از همین رو جهت بازپس‌گیری از اعتبار تضییع شده خود با استفاده از تمام امکانات حقوقی و وسایل ارتباط جمعی ازحیثیت فردی، اجتماعی علمی خود در افکار عمومی جهان دفاع کنیم.

در حالی که ما هرگونه حمله سایبری به موسسات مطرح شده و عام المنفعه را مغایر با رویکردهای اخلاقی خود می‌دانیم، وزارت خانه مورد اشاره تصاویر شخصی ما را از صفحات اجتماعی خصوصی اخذ نموده و ضمن دستاویز قراردادن حریم خصوصی و اجحاف به جایگاه اجتماعی‌مان، در یک موج تبلیغاتی ناعادلانه در سطح وسیعی منتشر کرده است.

در این مسیر رجاء واثق داریم و از طریق مراجع ذی‌صلاح حقوقی و حقوق بشری اقدامات ظالمانه‌ صورت گرفته را پیگیری نماییم.

یک بار دیگر تاکید می‌کنیم این گونه رویکردهای یک سویه از سوی وزارت دادگستری آمریکا را با ارزش انسانی، اخلاقی و علمی مغایر دانسته و برای رفع اتهامات و آثار سوء ناشی از آنها بر شخصیت حقیقی و حقوقی‌مان تا جبران خسارات وارده اعم از معنوی و مادی و عذرخواهی طرف مقابل از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.