Gerdab.IR | گرداب

هدیه ویژه پنتاگون برای هکران سایتش

تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

هک کردن سایت های وابسته به پنتاگون معمولا نتیجه ای جز زندان ندارد، اما این کار در شرایط استثنایی به دریافت پاداش منجر خواهد شد.

به گزارش گرداب به نقل از ای بی سی نیوز، پنتاگون قصد دارد برنامه ای موسوم به Hack the Pentagon را برای اهدای جایزه به هکرهای سایت های خود به اجرا درآورد. اجرای این برنامه از امروز آغاز شده و تا 12 می ادامه می‌یابد. هکرها طی این فرصت می‌توانند آسیب پذیری‌های سایت‌های مختلف وابسته به پنتاگون را شناسایی و به وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده و 150 هزار دلار جایزه دریافت کنند.

هر یک از افرادی که تمایل به مشارکت در این برنامه داشته باشند باید قبل از حضور در آن مجموعه ای از کنترل ها و بررسی ها را پشت سر بگذارند. به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکنون بیش از 500 نفر به این برنامه پیوسته‌اند.

این اولین بار است که یک نهاد دولتی فدرال در امریکا چنین برنامه ای را برای شناسایی آسیب پذیری های خود در حوزه فناوری به اجرا می گذارد.

هکرهای مشارکت کننده در این طرح در یک دوره محدود و کنترل شده قابلیت دسترسی به سیستم های رایانه ای را خواهند داشت که جز سیستم های فوق محرمانه پنتاگون محسوب نمی شوند.