Gerdab.IR | گرداب

کاهش تداخل فرکانس‌های موبایل و تلویزیون

تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ایران در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان در ارتباط با افزایش همکاری در حوزه ارتباطات، ماهواره‌ای، پست و پست بانک به گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش گرداب، محمود واعظی که برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان در این کشور به سر می‌برد در آخرین دیدار خود به ملاقات رامین قلی‌زاده -وزیر ارتباطات و فناوری‌های نوین جمهوری آذربایجان- رفت و با وی به گفت‌و‌گو پرداخت.

در این دیدار طرفین با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات و جایگاه آن در جهان، توسعه کشورها و حوزه ارتباطات دو کشور و ضرورت افزایش ارتباطات دو کشور و ایجاد امنیت بیشتر به مذاکره پرداختند.

وزیر ارتباطات در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های IT و CT و همچنین فعالیت‌های فضایی و ماهواره‌ای، آمادگی کشور را جهت توسعه روابط در کل ابعاد و تبادل تجربیات اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت دیتا و صوت است که ضرورت هماهنگی در این زمینه و کاهش وابستگی به طرف‌های ثالث از اهمیت بالایی برخوردار است.

واعظی همچنین در موضوع اختلالات فرکانسی در زمینه تلفن همراه، صدا و تصویر و رادیو و تلویزیون اعلام کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته این تداخلات مورد بررسی قرار گرفت و با حضور کارشناسان دو کشور آن را به حداقل ممکن کاهش خواهیم داد.

طرفین در این دیدار خواستار تبادل نشست‌های کارشناسی در حوزه‌های مختلف IT، پست و پست بانک شدند.

وزیر ارتباطات ایران خاطر نشان کرد: از جمله راه‌های تبادل تجربیات و توانمندی‌های دو کشور شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی که سالانه در هر دو کشور برگزار می‌شود، است و باید بخش خصوصی در جهت ورود به بازارهای یکدیگر بیشتر تلاش کنند.