Gerdab.IR | گرداب

شرکت‌های مالی هند؛ هدف تازه هکرها

تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

طبق گزارش سیمنتک، شرکت‌های مالی هندی بیشترین هدف حملات سایبری در سال گذشته بودند و این کشور در رتبه سوم آسیب‌پذیری سایبری است.

به گزارش گرداب، به‌تازگی سیمنتک گزارشی منتشر کرده و در آن به رتبه‌بندی کشورهای جهان ازنظر تهدیدات امنیتی پرداخته است. در این گزارش هند رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش تهدیدات و امنیت اینترنتی شرکت سیمنتک، شرکت‌های هندی ششمین هدف جهانی برای مجرمان سایبری هستند. با بررسی شرکت‌هایی که سال گذشته حداقل یک‌بار موردحمله قرارگرفته‌اند، بخش خدمات عمومی و مالی بیشترین هدف هکرها و از سوی دیگر صنایع استخراج معدن دارای بیشترین ریسک انجام عملیات هکری هستند.


40 درصد از مشاغل مرتبط با بانکداری، مالی و بیمه حداقل یک‌بار موردحمله قرارگرفته‌اند که این امر باعث شده تا هند در رتبه سوم بیشترین آسیب‌های بدافزارهای مالی در جهان قرار بگیرد. درحالی‌که تنها 30 درصد از شرکت‌های بزرگ هدف حمله هکری قرارگرفته‌اند، در مقایسه با شرکت‌های کوچک‌تر شش برابر بیشتر بوده است.


با سازمان‌یافته شدن حملات سایبری در سطح جهان، شاهد این هستیم که حتی مجرمان سطح پایین نیز در تلاش برای راه‌اندازی مرکز عملیات هستند تا اثرگذاری کار خود را بالاتر ببرند.
در سال 2015 مطلب مهمی که به چشم می‌خورد افزایش بدافزارهای گوناگون به بیش از 430 میلیون نوع جدید است. این سال همچنین رکورد بیشترین نشت اطلاعات را با رقم نیم میلیارد مورد، به خود اختصاص داد.


هندی‌ها علاقه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند و 156 درصد رشد کلاه‌برداری شبکه‌های اجتماعی در این کشور ثبت‌شده است. از طرفی این گزارش بیان می‌کند که هند دیگر مرکز اسپم جهان نیست و در سال 2015 رتبه هجدهم جهان را به خود اختصاص داده است. بااین‌حال هند همچنان به‌عنوان سومین منبع فعالیت‌های مخرب از قبیل بدافزار و فیشینگ در جهان است.
طبق این گزارش، چین در رتبه اول آسیب‌پذیری در برابر بدافزارهای اقتصادی قرارگرفته و رتبه‌های دوم تا پنجم به ترتیب به کشورهای آمریکا، هند، هلند و تایوان اختصاص‌یافته است.


شایان‌ذکر است مقامات هندی در سال‌های اخیر به دنبال تقویت امنیت سایبری خود هستند و راهبردهای جدیدی در این زمینه اتخاذ کرده‌اند. پس از فعالیت‌های مخربی که در فضای سایبری هند اتفاق افتاد، ازجمله حمله سایبری پاکستان، استفاده داعش از هکرهای هندی برای سرقت اطلاعات حیاتی، دولت این کشور به همکاری‌های سایبری با کشورهای دیگر ازجمله آمریکا روی آورده است.