Gerdab.IR | گرداب

شرایط توانمندسازی مشاغل فناوری

تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات از ایجاد شرایط به منظور توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب وکارهای فعال حوزه فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش گرداب، نشست تخصصی پنجره واحد خدمات دولت با حضور نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و مسئولان فناوری اطلاعات دستگاه های دولتی برگزار شد.

در این نشست رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه اجرای دولت الکترونیکی به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی مشمول فعالیت بیشتر شده است، گفت: تسهیل در استفاده خدمات دولتی به عنوان یک نیاز مبرم در پیاده سازی خدمات الکترونیکی محسوب می شود.

وی افزود: طی سال های گذشته تلاش هایی در راستای ارائه خدمات دولتی از سوی دولت صورت گرفته اما به دلیل تعدد این خدمات و سازمان های متعدد نیاز به یک پرتال که به صورت یکپارچه و منسجم  خدمات دولتی را به مردم ارائه دهد به شدت احساس می شد که در همین راستا پنجره واحد خدمات دولت طراحی شد.

باقری اصل با بیان اینکه پنجره واحد خدمات دولت iran.gov.ir با برنامه ریزی های منسجم اجرایی شده است گفت: در طراحی این پرتال، مطالعات تطبیقی با پرتال های کشورهای توسعه یافته انجام گرفته و تلاش شد با بررسی پرتال های موفق از تجربیات خدمات الکترونیکی سایر کشورها نیز بهره لازم برده شود.

معاون دولت الکترونیک گفت: اگر دستگاههای نیاز به یاری بیشتری برای همکاری با پنجره واحد خدمات دولت داشته باشند در کمیسیون دولت الکترونیک مطرح شده و توسط این کمیسیون و شورای اجرایی فناوری اطلاعات حمایت می شوند.

باقری اصل با اشاره به تاکید دولت مبنی بر اشتغال زایی در بستر فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در ابتدای سال جاری با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم پیاده سازی کامل شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی و توسعه اشتغال  تاکید داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر اصلی ما در سازمان فناوری اطلاعات ایجاد شرایطی به منظور توانمندسازی و تسهیل‌گری در کسب وکارهای فعال در این حوزه بوده است.